خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور خبرداد:

جایگزینی تیبا، پراید ۱۳۱ و وانت به جای خودروهای فرسوده

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۵۹

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از جایگزینی محصولات سایپا به جای خودروهای فرسوده خبرداد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: تا کنون ۱۷۰ هزار خودرو از چرخه ترافیکی کشور خارج شده که از این میزان ۱۳۴ هزار دستگاه اسقاط و ۳۶ هزار دستگاه دیگر در فرایند اسقاط شدن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیض بخش، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مجدد طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: یکی از نکات مهم که از ابتدای دولت یازدهم مطرح بوده بحثمحیط زیست است که رئیس جمهور نیز با ثبت نام به عنوان همیار محیط زیست به صورت نمادین براهمیت این موضوع تاکید داشته است.

وی افزود: در بخش محیط زیست بحثآلایندگی خودروها بسیار مهم است که از سالیان گذشته با سخت گیری و با گذاشتن استانداردهای مختلف برای خودروسازان به سمت کاهش آلاینده ها حرکت کردیم.

وی افزود: براین اساس ستاد مدیریت و حمل و نقل وظیفه داشت که برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کند اما هم اینک این ستاد تنها نقش ناظر را خواهد داشت و عملیات اجرایی آن به گروه خودروسازی سایپا واگذار شده است.

فیض بخش تاکید کرد: در مدت ۳ سال گذشته در خودروهای عمومی و شخصی فرایند جایگزینی انجام نشده و از سوی دیگر میزان جایگزینی خودروهای وارداتی و خودروهای فرسوده نیز به درستی انجام نشده است.

وی گفت: تا مهرماه سال گذشته ۷۰ هزار خودرو وارد کشور شد و ۷۰ هزار خودرو فرسوده نیز از رده خارج شد این در حالی است که باید ۴ برابر این میزان و ۲۸۰ دستگاه خودرو فرسوده اسکات می شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۷۰ هزار خودرو از چرخه ترافیکی کشور خارج شده که از این میزان ۱۳۴ هزار دستگاه اسکات و ۳۶ هزار دستگاه دیگر در فرایند اسکات شدن قرار دارند.

وی گفت: مهمترین مشکل طی سالیان گذشته کمبود منابع دولتی و عدم همکاری بانک ها بوده است اما از یک ماه گذشته و با پیشنهاد گروه خودروسازی سایپا فرایند اسقاط خودروهای فرسوده با منابع مالی سایپا انجام خواهد شد.

وی گفت: براساس تفاهم نامه با این گروه خودروسازی مقرر شد تا ۶۰ هزار دستگاه شامل این فرایند شود و پیش بینی می شود تا پایان سال ۳۰ هزار دستگاه در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده قرار گیرد.

فیض بخش تصریح کرد: سایپا خودروها را به صورت اجاره به شرط تملیک به مصرف کننده می فروشد و وام پیش بینی شده برای این طرح ۱۹ و نیم درصد است که ۵۰ درصد اولیه را به صورت نقدی و باقی مانده به صورت وام در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: خودروهای جایگزین شامل وانت های پلاک شده، تیبا و پراید ۱۳۱ است و اولویت با افرادی است که طی سال های گذشته خودروی فرسوده خود را از رده خارج کرده اند و خودرویی دریافت نکرده اند.

فیض بخش گفت: خودروهایی که ۲۰ سال از عمرشان می گذرد شامل این طرح می شوند و تضمین اجرای این طرح این است که این بار خودروسازی سایپا اقدام به اجرای آن کرده است.

فیض بخش در خاتمه افزود: در خصوص تاکسی شورای عالی ترافیک با خودروی تیبا موافقت نکرده و همچنان خودروهای سمند و پژو برای تاکسی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز