خبرگزاری کار ایران

توزیع تن ماهی تاریخ مصرف گذشته در وعده غذایی کارگران پتروشیمی رازی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۳۷

کارگران شرکت پیمانکاری نگهداری و تعمیرات تعدادی از واحدهای «پتروشیمی رازی» برای وعده غذایی ظهر روز جمعه‌(۲ آبان) کنسرو تن ماهی تاریخ مصرف گذشته دریافت کرده بودند. به گفته کارگران تاریخ انقضاء کنسروهای تن ماهی توزیع شده ۲۷ مهر بوده و حداقل ۴ روز از مهلت مصرف سالم آنان می‌گذشته است.

کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری «پتروشیمی رازی» که برای وعده غذایی ظهر روز جمعه‌(۲ آبان) کنسرو تن ماهی تاریخ مصرف گذشته دریافت کرده بودند، در اقدامی اعتراض‌آمیز از خوردن غذا امتناع کردند. در عین حال این کارگران گفته‌اند که به دلیل تجربه برخورد‌های سنگین قضایی با کارگران معترض، قدرت جلوگیری از تخلفات ایمنی و بهداشت پیمانکار را ندارند.

منابع کارگری ایلنا گزارش داده‌اند کارگران شرکت «پیشگامان فن اندیش تهران»، پیمانکار نگهداری و تعمیرات تعدادی از واحدهای «پتروشیمی رازی» برای وعده غذایی ظهر روز جمعه‌(۲ آبان) کنسرو تن ماهی تاریخ مصرف گذشته دریافت کرده بودند. به گفته کارگران تاریخ انقضاء کنسروهای تن ماهی توزیع شده ۲۷ مهر بوده و حداقل ۴ روز از مهلت مصرف سالم آنان می‌گذشته است.

بر اساس این گزارش، کارگران ضمن اعتراض به این اقدام پیمانکار از خوردن کنسروهای تن ماهی تاریخ مصرف گذشته خودداری کرده‌اند.

گفتنی است کارگران در ماه‌های گذشته یکبار دیگر به توزیع تن ماهی در وعده غذایی ناهار اعتراض کرده بودند. پیمانکار پس از اعتراض یاد شده متعهد شده بود تن ماهی را به شکل «کنسرو در بسته» در اختیار کارگران قرار دهد تا آنان بتوانند تاریخ مصرف غذا را بررسی کنند.

یکی از کارگران در همین رابطه به ایلنا گفته است: تا زمانی که مسئولان ایمنی و بهداشت حقوق خود را از پیمانکار دریافت می‌کنند نمی‌توانند با تخلفات پیمانکار برخورد کنند و حتی گاهی اوقات مجبور می‌شوند بر این تخلفات سرپوش بگذارند.

او در ادامه گفته که اگر مسئولان ایمنی و بهداشت بر اساس وظیفه ذاتی‌شان با تخلفات این چنینی برخورد کنند، کارانه یا دیگر مزایایشان قطع می‌شود پس در عمل ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

به گفته این کارگر، در حال حاضر دو همکار خانم در واحد بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط کار می‌کنند و وظیفه نظارت بر رستوران را برعهده دارند اما به دلایلی که ذکر شد از قدرت لازم برای برخورد با تخلفات پیمانکار برخوردار نیستند.

او در پایان تاکید کرده که کارگران جز «غر زدن» یا در ‌‌نهایت خودداری از خوردن غذا کار بیشتری از دست‌شان بر نمی‌آید چرا که پیمانکار در صورت مشاهده هر گونه اعتراضی از سوی کارگران بلافاصله مزایای آنان را قطع می‌کند.

گفتنی است کارفرمای پتروشیمی رازی در ماه‌های گذشته از چهار کارگر به اتهام «توهین»، «تهدید» و «اخلال در نظم» شکایت کرده بود. او مدعی شده بود این ۴ نفر در تاریخ ۲۸ بهمن پارسال کارگران پتروشیمی رازی را تحریک و ترغیب کرده و با طرح درخواست‌های غیر موجه و خارج از موضوع روابط کاری به تجمع کارگران و تعطیلی کارگاه دامن زده‌اند. شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی(جزایی) بندر امام خمینی در حکمی کم‌سابقه این ۴ کارگر را به تحملشش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاقمحکوم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز