خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رودسر و املش:

میدان نفتی رودسر با مشکل عدم وجود سرمایه‌گذار مواجه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۱۷

اگر منابع غیردولتی اعم از خارجی و داخلی داشته باشیم، میدان نفتی رودسر کاملا توجیه اقتصادی دارد، به دلیل وجود تحریم‌ها سرمایه‌گذار خارجی باید ریسک تحریم را بپذیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: میدان نفتی رودسر با مشکل عدم وجود سرمایه‌گذار مواجه است.

به گزارش ایلنا از رودسر، محمدمهدی رهبری املشی، با اشاره به آخرین اقدامات سایت نفتی سردار جنگل، واقع در این شهر، ‌ اظهار کرد: برای خرید زمین، اقداماتی انجام شده ولی برای اینکه عملیات اجرایی را شروع کنیم به منابع نیاز داریم که البته وزارت نفت اعلام کرده منابعی که داشتیم برای مخازن نفتی جنوب است و برای سایت سردار جنگل به منابع غیر دولتی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اگر منابع غیر دولتی اعم از خارجی و داخلی داشته باشیم این میدان نفتی کاملا توجیه اقتصادی دارد، افزود: میادین نفتی توجیه خوبی دارند، تاکنون با سرمایه گذاران روسی صحبت شده است و سرمایه گذارانی از نروژ نیز اعلام آمادگی کردند و درخواست مطالعات این پروژه را کرده‌اند؛ ‌ اگر مسئله تحریم حل شود، ‌ می‌توانند وارد عمل شوند زیرا طبق برآورد‌ها ۲ میلیارد بشکه نفت سبک مرغوب پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان آورده‌ها برای سرمایه‌گذاری در سایت نفتی سردارجنگل، ‌ گفت: سرمایه گذاری در مخازن عمیق که حدود ۸۰۰ متر عمق دارد با میدان نفتی که ۷۰ متر عمق دارد متفاوت است مسلما سرمایه گذاری در مخازن عمیق سرمایه و اعتبار بیشتری را نیاز دارد.

وی تصریح کرد: وزارت نفت که تاکنون جهت اجرای این پروژه اقدامی نکرده بود اما خوشبختانه اکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده‌ است که تاکنون ۵ میلیارد تومان نیز برای تملک اراضی اطراف سایت وصول شده است و البته با ۲۰ میلیارد تومان می‌توان یک قسمت از ۳۰۰ هکتار این سایت را تملک کرد.

رهبری املشی با بیان اینکه در میدان نفتی رودسر با مشکل عدم وجود سرمایه‌گذار روبرو هستیم، بیان کرد: به دلیل وجود تحریم‌ها سرمایه‌گذار خارجی باید ریسک تحریم را بپذیرد لذا در اینصورت با مشکل اعتباری مواجه هستیم، امیدواریم که مذاکرات به نتیجه برسد و مشکل تحریم‌ها برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز