خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

مسکو به ائتلاف ضدداعش نمی‌پیوندد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۰۶

وزیر خارجه روسیه سخنان همتای آمریکایی خود مبنی بر علاقه‌مندی روسیه برای تبادل اطلاعات را تکذیب کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ‌گاه قصد نداشته است تا با سرویس جاسوسی آمریکا تبادل اطلاعات کند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» امروز - شنبه - در یک برنامه تلویزیونی گفت که روسیه هیچ برنامه‌ای برای همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا نداشته است.

لاوروف درباره دیدار اخیر با «جان کری» همتای آمریکایی خود گفت: «کری آغازگر این دیدار بود. وی بود که از من خواست تا با هم دیدار کنیم و قبول دعوت او به این دلیل بود که با زمان‌بندی کارهای من هم‌خوانی داشت.»

لاوروف سخنان کری مبنی بر علاقه‌مندی روسیه برای تبادل اطلاعات را تکذیب کرد و گفت: «قضیه به این صورت نیست. ما تنها بر سر مسائلی مانند مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و منطقه رایزنی کردیم. کری پیشنهاد کرد که برای مبارزه با داعش همکاری کنیم و من پاسخ دادم که روسیه از مدت‌ها قبل آماده همکاری برای مبارزه با تروریسم بوده است.»

لاوروف همچنین اشاره کرد که عراق، سوریه و مصر سلاح خود را از روسیه تامین می‌کنند و اخیرا در مصر مساله تروریسم تشدید شده بود که «عبدالفتاح‌السیسی» توانست بر اوضاع مسلط شده و به صورت نسبی همه‌چیز را به حالت نخست بازگرداند.

وی تاکید کرد که مسکو برنامه‌ای برای پیوستن به ائتلاف آمریکا علیه داعش ندارد و در عوض ترجیح می‌دهد شاهد تلاش‌های مقابله با تروریسم توسط شورای امنیت سازمان ملل باشد.

وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که بحران سوریه را نمی‌توان بدون در نظر گرفتن تهدید تروریسم حل و فصل کرد.

لاوروف افزود که مساله سوریه باید به صورت صلح‌آمیز و با همکاری مردم این کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به تحریم‌های علیه روسیه گفت که با این رویکرد به شدت مخالف بوده و آن را غیرسازنده می‌دانیم؛ این تحریم‌ها نه تنها به حل بحران کمک نمی‌کند بلکه باعثپیچیده‌تر شدن وضعیت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز