خبرگزاری کار ایران

نشست خبری ششمین جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین برگزار شد

کد خبر : ۲۱۷۰۹۴

ششمین جشنوارهٔ ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ۱۵ الی ۱۸ دی‌ماه سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد.

نشست خبری ششمین جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین صبح امروز شنبه ۳آبان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حبیب ایل‌بیگی با اشاره به جایگاه جشنواره‌های موضوعی که به‌صورت دوسالانه در کنار جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، از جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین و جشنوارهٔ مفاهیم قرآنی تسنیم که سال آینده در شهر مشهد برگزار خواهد شد به‌عنوان یکی از خط‌مشی‌های اصلی توجه به مضامین فرهنگ اسلامی و آیینی در بین فیلم‌سازان کشور یاد کرد.

حامد حجتی، قائم‌مقام فرهنگی و هنری ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم و همین‌طور قائم‌مقام جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین نیز با تشریح اهمیت برگزاری این جشنواره در شهر قم افزود: برگزاری چنین اتفاق‌های سترگ فرهنگی که توسط انجمن سینمای جوانان ایران در حوزهٔ فیلم‌هایی با مضامین معنوی انجام می‌شود حرکتی بسیار مهم در راستای ترویج و فراگیر شدن اندیشه‌ها در بین خانواده‌ها ست. از آنجایی که هنر شاهراه عبور این مضامین به شیوه‌ای دقیق‌تر و مؤثر‌تر است و سینما به‌واسطهٔ جنبهٔ بصری‌اش مؤثر‌ترین گونهٔ هنری ست می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین رکن ترویج معنویت یادکرد.
وی در ادامه با تشریح بخش‌های مختلف جشنواره، از رقابت آثار ارسالی به دبیرخانهٔ جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس خبر داد و برگزاری بخش‌های جنبی، بخش‌های ویژه و بخش‌های خارج از مسابقه را نیز جزو برنامه‌های جشنواره دانست.

حجتی ضمن پر اهمیت دانستن مضامین مطرح‌شده فیلم‌های جشنواره تأکید بر روی آثار و فیلم‌نامه‌های اقتباسی از متون ادبی و قصص قرآنی و همین‌طور نگاه خلاقانه در عکس‌های ارسالی با محوریت نماز نیایش را از ویژگی‌های خاص این رویداد دانست.
قائم‌مقام جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین در ادامه از تمدید مهلت ارسال آثار از تاریخ ۱۰ آبان به ۱ آذر خبر داد.
وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به‌عنوان و جایگاه شهر قم به‌عنوان‌ام القرای جهان اسلام، استفاده از پتانسیل‌های این شهر و حضور جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین را یکی از مهم‌ترین نیازهای این شهر دانست. نیازهایی که با توجه انجمن سینمای جوانان ایران به این پتانسیل‌ها امکان مناسبی در راستای تحقق آن می‌سر شده است.

حبیب ایل‌بیگی مدیر انجمن سینمای جوانان ایران در ادامهٔ برنامه هدف از افزایش مهلت زمان ارسال آثار به دبیرخانهٔ جشنواره را طبق بررسی‌های انجام‌شده، فراهم کردن فرصتی برای حضور آثار تازه‌تر در این رویداد فرهنگی دانست.
وی همچنین از کاهش زمان فیلم‌هایی که در این جشنواره پذیرفته خواهند شد خبر داد و با اشاره به بازخورد دریافتی از جشنواره‌های منطقه‌ای و به‌خصوص سی و یکمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فیلم‌هایی با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه‌ای را واجد شرایط حضور در بخش مسابقهٔ این جشنواره دانست. بخش فیلم‌های ۱۱۰ ثانیه‌ای نیز از دیگر بخش‌های اضافه‌شده در این جشنواره است.

وی با تأکید بر روی این مسئله که حمایت از فیلم‌سازانی که فیلم‌هایی با محوریت مضامین آیینی می‌سازند هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌ای ست. توجه به آثاری که با زبان هنر نه به صورتی مستقیم و شعاری به ارائهٔ این مفاهیم می‌پردازند را یکی از اصلیترین خط‌مشی‌های این جشنواره دانست.
ایل‌بیگی از مراکز و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی نیز در راستای برگزاری هر چه‌بهتر چنین جشنواره‌هایی دعوت به همکاری کرد. وی همچنین همکاری با مدرسهٔ فرهنگ و هنر قم و توجه ویژه به آثار تولیدشده توسط طلاب در حوزهٔ فیلم، عکس و فیلم‌نامه، توجه به آثار مضمونی در قالب بخش‌های جنبی جشنواره و برگزاری کارگاه‌ها با محوریت تعامل جدی با نهادهای فرهنگی شهر قم را یکی از اصلیترین سیاست‌های برگزاری جشنواره دانست.

رضا ابوذر مدیر اجرایی جشنواره و سرپرست دفتر قم با تشریح مراحل اجرایی انجام‌شده برای برگزاری جشنواره، از نمایش فیلم‌های جشنوارهٔ نماز و نیایش به روایت دوربین در دفا‌تر سراسر کشور انجمن خبر داد.
وی در ادامهٔ صحبت‌های خود افزود: حمایت از تولید فیلم‌نامه‌های برگزیده در جشنواره در راستای تأمین تولیدات شاخص برای برگزاری دورهٔ بعدی جشنواره در دو سال دیگر در برنامهٔ کاری انجمن قرار دارد.
ششمین جشنوارهٔ ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ۱۵ الی ۱۸ دی‌ماه سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد. این رویداد به‌صورت دوسالانه و در سه‌شاخهٔ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود. ریاست این جشنواره راحجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز