خبرگزاری کار ایران

علی فاضلی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی در خفا تخریب می کنند / همه طیف ها در انتخابات اصناف حضور دارند / برخی کتاب چاپ کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۱۵

مدت زمان زیادی است که همکاران ما در اصناف کار تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند. بیشتر تبلیغات هم در راستای معرفی خود افراد بوده است حال از طریق پیامک، چاپ بروشور و البته برخی هم کتاب چاپ کرده‌اند. تمام تلاش براین بوده است که مسائل حزبی و سیاسی وارد اصناف نشود.

فعالیت‌های انتخاباتی میان گروه‌های مختلف بخش خصوصی در حال انجام است به طوری که هم اکنون اعضای اتاق بازرگانی، اصناف و تا چندی دیگر تعاون قرار است هیات رییسه پارلمان خود را مشخص کنند. انتخاباتی که برای هر سه این بخش‌ها اثرگذار است چراکه پس از اتمام دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همگان چشم به تغییرات کلی در این سه حوزه دارند. هرچند اتاق اصناف با برگزاری انتخابات در استان‌ها ترکیب بازی دولت قبلی را تغییر داد و نفرات با سابقه گذشته را به هیات رییسه تهران و دیگر شهر‌ها بازگرداند اما گویا طرفداران دولت گذشته بیکار نبوده‌اند و طی این مدت برای انتخابات پیش رو که در تاریخ ششم آبان قرار است در هتل لاله برگزار شود برنامه ریزی خاصی کرده‌اند به طوری که علی فاضلی می‌گوید هر هفت نفر هیات رییسه گذشته در این دوره کاندید شده‌اند. این مهم سبب شد تا با او گفتگویی داشته و آخرین تحولات را از زبان وی به عنوان رییس اتاق اصناف کشور جویا شویم.

در ابتدا بگویید که انتخابات اتاق اصناف کشور به چه شکل برگزار خواهد شد؟

همان طور که مستحضر هستید براساس قانون گذشته هر دوسال یکبار انتخابات اتاق انجام می‌شد اما براساس قانون جدید از این دوره هر چهار سال یکبار انتخابات انجام می‌شود و براین اساس انتخابات این دوره حساس شده است.

چه تعداد برای حضور و شرکت در انتخابات کاندید شده‌اند؟

مجموع کسانی که ثبت نام کرده‌اند بالغ بر ۲۶ نفر است که از این تعداد ۱۵ نفر از صنوف تولیدی و ۱۱ نفر از صنوف توزیعی کشورهستند.

چه تعداد قرار است انتخاب شوند؟

از این تعداد باید سه نفر از صنوف تولیدی و سه نفر دیگر نیز از صنوف توزیعی انتخاب شوند. در خصوص نفر هفتم هم باید بگویم که او از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است به هیات عالی نظارت که دارای یک ترکیب ۱۵ نفره است معرفی می‌شود پس از تایید آنان، نفر هفتم به جمع دیگران ورود پیدا می‌خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف کشور حال به چه صورت انتخاب خواهد شد؟

پس از تشکیل کامل، انتخابات میان هیات رییسه برگزار خواهد شد و پس از آن، رییس به همراه دو نائب رییس، خزانه دار، دبیر و عضو معرفی خواهند شد.

براساس قانون اتاق اصناف دارای چند نماینده است؟

باید این گونه بگویم که هم اکنون اتاق اصناف دارای ۱۴۵ نفر نماینده است که آنان براساس واحد‌های صنفی انتخاب می‌شوند. همچنین باید اشاره کرد که روسای اتاق‌ها عضو پارلمان خواهند بود و علاوه برآنان هر استان می‌تواند به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک عضو در پارلمان داشته باشد و همی اینک اتاق تهران دارای ۱۶ نماینده است و اتاق ایلام دارای دو نماینده، بنابراین هیچ استانی در کشور در اتاق اصناف کمتر از دو نماینده ندارد.

چه روزی قرار است انتخابات برگزار شود و فرایند آن به چه صورتی خواهد بود؟

در روز ششم آبان ماه انتخابات اتاق اصناف کشور در هتل لاله تهران برگزار خواهد شد. برنامه نیز به این صورت است که در ساعت ۷:۳۰دقیقه مراسم آغاز می‌شود، براساس پیش بینی‌ها یک ساعت زمان ورود به جلسه و صدور کارت خواهد بود از ساعت۸:۳۰ دقیقه هم انتخابات با شرح مقدماتی از سوی آقای امانت، رییس هیات برگزار کننده انتخابات و به عنوان نماینده وزارتخانه کلید می‌خورد و باید بگویم که پیش از ساعت۱۱:۳۰ نیز به اتمام خواهد رسید.

فعالیت‌های تبلیغاتی به چه صورتی است؟ چراکه طی این مدت بسیاری با مهمانی‌ها اقدام به فعالیت در این زمینه کرده‌اند.

مدت زمان زیادی است که همکاران ما در اصناف کار تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند. بیشتر تبلیغات هم در راستای معرفی خود افراد بوده است حال از طریق پیامک، چاپ بروشور و البته برخی هم کتاب چاپ کرده‌اند. در سطح استان‌ها تبلیغات گسترده‌ای را شاهد بوده‌ایم و من خوشحال هستم که همکاران در این زمینه سخت مشغول هستند. باید به این نکته اشاره کرد که نزدیک به ۷۰ درصد کاندید‌ها در این دوره نسبت به دوره قبل تغییر کرده‌اند و افرادی آمده‌اند که افراد تحصیل کرده و باسوادی هستند.

چه زمانی مهلت تبلیغات به اتمام می‌رسد؟

تبلیغات از ساعت ۲۴ روز دوشنبه به اتمام خواهد رسید و پس از آن تبلیغات ممنوع است. دوشنبه هم که در هتل لاله تهران آقایان حضور خواهند داشت و تا دقایق پایانی از زمان خود برای تبلیغ و جذب رای استفاده خواهند کرد.

از طیف‌های مختلف هم حضور دارند، مانند موتلفه و…؟

تمام تلاش براین بوده است که مسائل حزبی و سیاسی وارد اصناف نشود چراکه این به نفع اصناف نخواهد بود. لذا باید بگویم همه طیف‌ها در انتخابات حضور دارند حالا چه کسی متعلق به کدام گروه است را من نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. ولی اینکه شاخصه و معیاری باشد حضور در یک گروه را حداقل من کمتر دیده‌ام.

از تیم هیات رییسه قبل هم در این انتخابات حضور دارند؟

بله، هیات رییسه قبل به طور کامل حاضر شده‌اند و هر هفت نفر آنان کانید هستند. یقینا آن‌ها هم در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

آیا برخی از نامزد‌ها اقدام به تخریب دیگر کاندید‌ها کرده‌اند؟

باید بگویم که هر چه است در خفا بوده و چیزی به طور علنی حداقل من ندیده‌ام، ولی شنیده‌ام برخی از تخریب‌ها را و در اولین اجلاس که داشتیم به آنان گفتم که هر کار برای معرفی خود دارید انجام دهید اما وارد دعوا‌ها نشوید. حال برخی گوش کرده‌اند و برخی هم خیر.

گفتگو: نداجعفری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز