خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

هر اقدامی برای تقویت نظام مهندسی انجام می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۴۳

هر اقدامی برای تقویت نظام مهندسی نیاز باشد صورت می‌گیرد، چرا که این امر افزایش کیفیت ساخت و ساز را در پی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در دیدار هیات مدیره نظام مهندسی، گفت: نظارت بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی است و نظام مهندسی آن را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد رودباری گفت: من نظام مهندسی ساختمان را از اداره کل راه و شهرسازی جدا نمی‌دانم، چرا که اقدامات آن در راستای شرح وظایف این اداره کل است.

رودباری با اشاره به موضوع بلاتکلیف ماندن پرونده زمین اداری نظام مهندسی ساختمان، افزود: این پرونده از سال‌ها پیش در جریان است و باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و مختومه شدن آن اقدام کرد.

او تصریح کرد: باید کارگروهی تشکیل و موضوع بار دیگر به صورت کارشناسی بررسی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد و گفت: ابتدا باید اطلاع رسانی جامع و درستی صورت گیرد و پس از آن با تخلفات ساختمانی با قاطعیت برخورد کنیم.

رودباری افزود: اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان مورد تاکید است و باید بتوانیم نظارت و کنترل دقیقی بر ساخت و سازها داشته باشیم.

او بر برگزاری جلسات مشترک میان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: باید جلساتی با دستورکارهای مشخص برگزار شده و مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.

امیر متینی فرد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان نیز در این جلسه با بیان تبریک و ابراز خرسندی از انتصاب رودباری به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: این حسن انتخاب برای مردم استان مایه خیر و برکت شود.

او بیان کرد: رودباری یک مدیر بومی بوده و با مسائل استان نیز آشنا است و همین امر بزرگترین مزیت وی محسوب می‌شود.

متینی فرد با بیان اینکه مدیران کل سابق راه و شهرسازی استان با نظام مهندسی تعامل و مساعدت کامل داشتند، ابراز امیدوار کرد: با حضور رودباری به عنوان یک مدیر بومی شاهد اعتلای امر ساخت و ساز و تعامل بیش از پیش نظام مهندسی و راه و شهرسازی باشیم.

رئیس نظام مهندسی همدان در ادامه با ارائه گزارشی درباره وضع عملکرد این سازمان گفت: اکنون نظام مهندسی ساختمان استان دارای ۳۳۰۷عضو دارای پروانه و ۲۶۱۶ نفر بدون پروانه است.

متینی فرد افزود: پارسال تعداد ۶۷۲ پرونده ساختمانی در سازمان پذیرش شده و امسال از فروردین تاکنون تعداد ۲۶۹ پرونده پذیرش شده است.

او عنوان کرد: اکنون ۹ دفتر نمایندگی در سطح استان فعال است، و شهروندان در ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار و لالجین، رزن و قروه، مریانج و فامنین می‌‎توانند در کمترین زمان ممکن امور مربوط به نظام مهندسی را انجام دهند.

متینی فرد به آموزش در قالب سمینارها و دوره‌های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: سال ۹۲تعداد ۱۴۳۷، سال ۹۱نیز ۱۵۹۸ از مهندسان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و امسال در هفت ماه برای ۵۶۱ نفر از مهندس دوره آموزشی برگزار شده است.

او درباره پرونده‌های شورای انتظامی نیز گفت: پارسال در طول سال تعداد ۱۴۶ پرونده تشکیل شد و امسال طی این ۷ ماه ۴۴ پرونده در شورای انتظامی تشکیل شده است.

رئیس نظام مهندسی از فعالیت ۱۲۵ شرکت مجری ذیصلاح حقوقی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در بخش آزمایشگاه نیز تعداد ۳۵ آزمایشگاه خدمات آزمایش جوش، بتن و ژئوتکنیک ارائه می‌دهند.

متینی فرد به وضع بودجه این سازمان اشاره کرد و گفت: بودجه امسال سازمان مبلغ ۴۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال است که در اسفند سال ۹۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.

او انجام تفکیک آپارتمان، کنترل مضاعف(ماده ۳۵)، کنترل نقشه و آزمایشگاه‌ها از خدمات ویژه این سازمان برشمرد و گفت: برای اجرایی شدن این خدمات تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و این امر حاصل نتیجه تلاش هیات مدیره سازمان است.

متینی فرد کاهش مکاتبات به صورت کاغذی را از برنامه‌های در حال پیگیری نظام مهندسی برشمرد و گفت: پیگیری می‌کنیم مکاتبات میان این سازمان و اداره کل راه و شهرسازی به صورت اسکن شده و الکترونیکی باشد تا معقوله کاغذ حذف و هزینه‌ها کاهش یافته و سرعت انجام کار افزایش یابد.

رئیس نظام مهندسی ساماندهی دفاتر طراحی و مهندسی را از دغدغه‌های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر برخی از دفاتر مهندسی از سوی مهندسان اداره می‌شود و برخی دیگر به‌وسیله دلال‌ها اداره می‌شود، که برای ساماندهی آنها بخش کارشناسی با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است و به زودی دفاتر مهندسی ساماندهی می‌شود.

بهزاد محمدی، سید امیر احقر، امید احمری، سید مهدی وفائی، سعید سعیدی جم، حسن رازانی فقهی، یداله شاوردی هر یک به نوبه خود حسن انتصاب رودباری به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان را تبریک گفتند.

ناصر خاکی زاده مدیر اجرایی و نقی لک مدیر فنی سازمان نیز در این دیدار حضور داشتند.

حسین جلالیان مدیر مسکن و ساختمان، مسعود شاه محمدی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین و حسن ربانی رئیس حراست اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز