خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

انتخاب شهردار برای شورا هویتی و حیثیتی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۲۴

در این لایحه گفته شده شهردار را مردم انتخاب کنند ما هم نمی‌گوییم که این اتفاق نیفتد اما این مسئله روش‌های خاص خود را دارد که مردم یک عده خبره را انتخاب کنند که آنها شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی وظایف شورا مانند انتخاب شهردار مسئله ای هویتی و حیثیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در همایش مشترک روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها که با محوریت طرح مجلس در مورد مدیریت شهری برگزار شد، گفت: هر از چندگاهی شورا مورد هجوم قرار می‌گیرد و تصمیماتی درباره قانون آنها گرفته می‌شود که بسیاری از این تصمیمات به پیکره شورا ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: البته این کارها از روی خدمت به نظام و بهبود کار است اما بحثما این است که وقتی در مورد شورا ها قرار است تصمیم گیری شود بهتر است از خود شوراها نیز مشورت گرفته شود و در خلاءتصمیم‌گیری صورت نگیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: قانون شورا مشکلاتی دارد و باید اصلاح شود و ما هم مرتبا این مشکلات را تقدیم مجلس می‌کنیم و آنها هم این لوایح را بررسی و برخی را تصویب و یا رد می‌کنند که ما در هر دو صورت از آنها سپاسگزاریم اما برخی بحث‌ها مانند انتخاب شهردار هویتی و حیثیتی است.

چمران با اشاره به اینکه مردم اعضا شورا را انتخاب می‌کنند تا شورا به عنوان اولین وظیفه خود شهردار را برگزیند، افزود: انتخاب شهردار کاری تخصصی است که باید جمعی آگاه به مسائل شهری و توانمند آن را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است که در این راه اشتباهاتی صورت بگیرد اما روش صحیح این گونه است در شهرهای چند میلیونی مردم نمی‌توانند خودشان تک تک افراد مناسب را پیدا کنند و در مورد آنها مطالعه کنند.

چمران گفت: قانون شوراها نیز بر همین اساس نوشته شده و ارتباط شورا با شهرداری براساس همین انتخاب شهردار است و اگر این وظیفه برعهده شورای حل اختلاف که وظیفه حل مشکلات میان فرمانداری و شورا را دارد بیفتد به این معنا است که شورا از حیز انتفاع انداخته می‌شود.

رئیس شورای عالی استانها گفت: مردم‌سالاری دینی به این معنا ست که همه مردم در تمامی امور تاجایی که می‌توانند حضور داشته باشند و افتخار ما است که از ابتدای انقلاب مردم همیشه در صحنه بوده‌اند بنابراین نباید از جایگاه نمایندگان مردم بکاهیم که حتی خود افراد که این طرح را نوشته اند نیز به این مسئله اعتقاد دارند.

وی همچنین به لایحه دولت در مورد مدیریت شهری اشاره کرد وگفت: دوستان ما دروزارت کشور نیز موضوعی را مطرح کرده‌اند که هنوز در کمیته‌های فرعی در حال بررسی است و بعد از آن به کمیسیون کلان شهرها می‌رود و ما هم در آن هنگام نظرات خود را ارائه و از موضع خودمان دفاع خواهیم کرد.
وی افزود: در این لایحه گفته شده شهردار را مردم انتخاب کنند ما هم نمی‌گوییم که این اتفاق نیفتد اما این مسئله روشهای خاص خود را دارد که مردم یک عده خبره را انتخاب کنند که آنها شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز