خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع وزیر صنعت:

اتاق مشترک تجاری ایران و قرقیزستان با محوریت خراسان رضوی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۸۴

قرقیزستان دارای قانون سرمایه‌گذاری بسیار توانمند و گسترده‌ای است و در حوزه تجارت خارجی، تاکنون با ۶١ کشور لغو روادید دارد که موجب گسترش صنعت توریست در این کشور شده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: ایران به قرقیزستان به عنوان یک کشور دوست با اشتراکات فراوان نگاه ویژه‌ای دارد چرا که این کشور گذرگاه قابل اعتمادی برای دستیابی تجار ایرانی به شرق روسیه و کشورهای عضو پیمان اتحاد گمرکی است و از این رو اتاق مشترک تجاری دو کشور با محوریت خراسان رضوی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن صالحی‌نیا افزود: قرقیزستان دارای قانون سرمایه‌گذاری بسیار توانمند و گسترده‌ای است و در حوزه تجارت خارجی، تاکنون با ۶١ کشور لغو روادید دارد که موجب گسترش صنعت توریست در این کشور شده است.

او با بیان اینکه دو کشور ایران و قرقیزستان توافق نامه حمایت از سرمایه‌گذاری در کشورهای یکدیگر را دارند، تصریح کرد: یکی از صنایع قرقیزستان کشاورزی است که بیش از ۶۰ درصد مردم این کشور به این شغل مشغول هستند و با توجه به پیوستن قریب الوقوع قرقیزستان به اتحادیه کشورهای عضو پیمان اتحاد گمرکی، تجار و بازرگانان ایرانی باید آمادگی لازم برای این امر کسب کرده و از فرصت‌های پیش رو استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز