خبرگزاری کار ایران

خشایار اعتمادی در گفت‌وگو با ایلنا:

کارهای فرهنگی برایم هیجان انگیزتر است / برای پرورش شخصیت‌های جدید موسیقی سرمایه گذاری نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۵۰

اوضاع خوب اقتصادی موسیقی در انحصار عده‌ی خاصی است و کمپانی‌ها فقط از خوانندگانی استقبال می‌کنند که برایشان پول ساز باشند و تلاشی برای نسل جدید و سرمایه گذاری برای پرورش شخصیت‌های جدید موسیقی صورت نمی‌گیرد.

خشایار اعتمادی از پروژهٔ فرهنگی جدید خود سخن گفت.

خشایار اعتمادی(خواننده) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: اصولا در حوزهٔ موسیقی پرکار نیستم و اعتقادم بر این است که سکوت به‌جا بهتر از حضور بی‌جا است. در کار هنری باید پیش‌نیاز فکری وجود داشته و اتاق فکری هنرمند باید هدفمند باشد. این از تعداد آثار تولیدی مهم‌تر است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیتم همواره برای دلم خوانده‌ و سعی داشته‌ام تا حضور به‌جا و مفیدی داشته‌باشم. امروز جای خالی کارهای مفید و به جا در جامعه حس می‌شود. آخرین آلبومم را در سال ۱۳۹۰ منتشر کردم و در ۱۸ سال کارنامهٔ کاری خود ۱۰ آلبوم دارم و این برایم راضی کننده است و تنها چیز مهم تأثیرگزاری آثارم بر مخاطبان است.

اعتمادی از کارهای جدیدش خبر داد و گفت: هم‌اکنون بر یک پروژهٔ فرهنگی به نام «از پارس تا خزر ایران نشسته است» با موضوع وحدت و هم‌بستگی ملی، کودکان کار و صیانت از خانواده‌های ایرانی کار می‌کنم. برای این پروژه نشست‌های فراوانی با هنرمندان صورت گرفته و دولت، صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی و دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی از این طرح حمایت‌های بسیاری کرده‌اند.

این خواننده افزود: مدت ۱سال و نیم بر این پروژه‌ که شامل موسیقی، فیلم‌های مستند، پژوهش‌ها و موضوع قومیت‌های مختلف است کار می‌کنم اما چون مرحله به مرحله است و به فازبندی نیاز دارد؛ هنوز تکمیل نشده و زمان دقیق انتشارش را نمی‌دانم.

وی گفت: «از پارس تا خزر ایران نشسته است» ۳ دستاورد صدا و سیما، اجرایی و شبکهٔ خانگی دارد که به طور هم‌زمان اجرا می‌شود. تمام آثار این مجموعه زیرنویس است و جنبهٔ فرا ملی دارد ولی تا کامل نشود، عرضه نخواهد شد.

خشایار اعتمادی از وضع موسیقی امروز ایران چنین گفت: در حال حاضر موسیقی جریان دارد و هرکسی در جایگاه خود قرار گرفته است. اما به نظر من باید موسیقی پاپ به سمت محتواگرایی و سازندگی کار‌شناسانه پیش برود. زیرا با توجه به پتانسیل هنرمندان ایرانی در زمینهٔ موسیقی پاپ، انتظار بیشتری است؛ اما متاسفانه ساختار‌ها رو به یکنواختی پیش می‌رود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر بزرگسالان، قشر نسل دوم و سوم نیز از این یکنواختی خسته شده‌اند. می‌توان گفت تعداد اتفاق‌های حوزهٔ موسیقی و کاری که علاوه بر ساختار جدید محتوای قوی داشته باشد، کم شده است. تکنیک‌ها، نوع ارائه کردن آثار، ساختار آن‌ها و حتی کنسرت‌ها به یک شکل ارائه و برگزار می‌شوند و مهم‌ترین دلیل این موضوع محتوای اشعار و ترانه‌ها است.

وی دلیل اجرا نکردن کنسرت و روی صحنه نرفتن خود را چنین توضیح داد: حدود ۵ سال است که به روی صحنه نرفته‌ام زیرا به کارهای فرهنگی علاقه پیدا کرده‌ام و این من را راضی‌تر نگاه می‌دارد و برایم هیجان‌انگیز‌تر است. البته در کنارش هنوز کار هنری هم انجام می‌دهم.

اعتمادی گفت: اوضاع اقتصادی موزیسین‌ها در ایران برای همه یکسان نیست و با تمام تلاشی که دولت انجام می‌دهد، اوضاع خوب اقتصادی موسیقی را در انحصار عدهٔ خاصی است و کمپانی‌ها فقط از خوانندگانی استقبال می‌کنند که برایشان پول ساز باشند و تلاشی برای نسل جدید و سرمایه گذاری برای پرورش شخصیت‌های جدید موسیقی صورت نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز