خبرگزاری کار ایران

کلنگ فاز تولید شیر خشک و پودر آب پنیر در کارخانه پگاه لرستان به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۹۲

طی مراسمی با حضور مدیرعامل صنایع شیر ایران، نمایندگان مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی کلنگ ساخت فاز تولید شیر خشک و پودر آب پنیر در کارخانه پگاه لرستان به زمین زده شد.

طی مراسمی با حضور مدیرعامل صنایع شیر ایران، نمایندگان مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی کلنگ ساخت فاز تولید شیر خشک و پودر آب پنیر در کارخانه پگاه لرستان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهریار احمدی مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان در این مراسم اظهارداشت: شرکت صنایع شیر ایران بزرگ‌ترین هولدینگ فعال در حوزه صنعت شیر ایران و خاورمیانه است که سابقه‌ای ۶۰ ساله در این صنعت دارد.

یاراحمدی افزود: سهم جذب شیرخام شرکت پگاه از مجموع شیر تولیدی کشور روزانه ۳.۵ میلیون کیلوگرم معادل ۲۲.۵ درصد از کل جذب شیر خام در واحدهای تولیدی کشور است.

وی گفت: شرکت صنایع شیر ایران با ۱۶ کارخانه تولیدی در اقصی نقاط کشور با ۱۴۰۰ دامدار صنعتی، ۶۵۰ مرکز جمع آوری شیر و بیش از ۱۵۰ هزار بهره بردار روستایی و عشایری ارتباط مستقیم دارد.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان عنوان کرد: این شرکت توانمند با خدمات و تلاشهای ۵۳۰۰ نفر از همکاران خود در سراسر کشور که شامل ۱۴۸۴ کار‌شناس، کار‌شناس ارشد و دکتر همچنین ۶۹۳ تکنسین با تجربه و ۳۱۲۳ نفر از نیروهای کارگری خود در راستای توسعه خطوط تولید و بکارگیری از ظرفیتهای استقرار یافته شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت می‌باشند.

وی گفت: این شرکت با در اولویت قراردادن صادرات محصولات بعنوان یکی از استراژی اصلی خود توانسته است سهم ۴۰ درصدی از صادرات لبنیات کشور بخود اختصاص دهد.

این مقام مسول عنوان کرد: شرکت صنایع شیر ایران در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ صنایع غذایی در سال ۱۳۹۲حائز رتبه اول شد و همچنین این شرکت موفق به دریافت لوح و تندیس بعنوان صنایع فرآوردهای شیری در سال ۹۳ از سوی وزارت بهداشت شده است.

وی یادآورشد: شرکت شیر پگاه لرستان یکی از بزرگ‌ترین صنایع تولید کننده شیر و فرآوردهای شیری پاستوریزه و استریلیزه غرب کشور محسوب می‌شود.

یاراحمدی گفت: این شرکت با بهره گیری از دانش فنی و تخصصی نیروی انسانی متعهد، خلاق و کارآمد و بهره برداری بهینه و مطلوب از پیشرفته‌ترین ماشین آلات و تکنولوژی بسته بندی ظرفیت فرآوری روزانه ۲۵۰ تن شیر خام را دارا است و قادر خواهد بود شیر خام دریافتی را به شیر و انواع فرآوردهای شیری پاستوریزه و استریلیزه تبدیل و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان با بیان اینکه پگاه لرستان با دارا بودن بیش از ۲۵۰ نفر نیروی انسانی که بیش از یک سوم آنان را نیروهای علمی تخصصی و دانشگاهی تشکیل می‌دهد گفت: یکی از کارآمد‌ترین صنایع تبدیلی استان به حساب می‌آید که انتخاب مستمر واحد نمونه تولیدی در روز جهانی استاندارد، انتخاب بعنوان واحد نمونه صنعتی در روز صنعت و معدن در سال ۹۲، کسب لوح تندیس حافظ از محیط زیست استان لرستان، کسب لوح واحد صادر کننده فعال سال ۹۲ از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از افتخارات این شرکت می‌باشد.

وی درادامه تصریح کرد: پگاه لرستان دارای ۵۰ پروانه ساخت برای محصولات تولیدی و ۲۰ نشان استاندارد ملی و ۴ گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱-۹۰۰۲زیست محیطی ISO ۱۴۰۰۱، ومدیریت ایمنی غذا ISO۲۲۰۰۰-۲۰۰۵ می‌باشد.

وی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع زیر بنا در پگاه لرستان ساخته می‌شود که میزان بهره‌وری آن ۲۰۰ هزار کیلوگرم شیر است.

شهریار یار احمدی عنوان داشت: ‌ میزان تولید پودر در این کارخانه ۱۷ هزار کیلوگرم است که با بهره‌برداری از آن برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۷ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را ۶۰ هزار میلیارد ریال دانست که توسط شرکت صنایع شیر ایران اختصاص یافته است.

مدیرعامل صنایع شیر لرستان در ادامه گفت: مدت اجرای بهره‌برداری از این پروژه یکسال است که امیدواریم در این مدت این فاز به بهره‌برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز