خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت وگو با ایلنا:

احزاب بهانه دست تندروها ندهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۸۱

نباید بهانه دست یکسری افراد فرصت‌طلب و تندرو داده شود تا با حرفهای‌شان عامه مردم را تحت تاثیر قرار دهند و این غیر از قرار گرفتن در چارچوب قانون اساسی میسر نخواهد بود.

وزیر دولت اصلاحات تاکید کرد: نباید بهانه دست یکسری افراد فرصت‌طلب و تندرو داده شود تا با حرفهای‌شان عامه مردم را تحت تاثیر قرار دهند و این غیر از قرار گرفتن در چارچوب قانون اساسی میسر نخواهد بود.
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در ارتباط با مانع‌تراشی‌های بخش‌هایی از اصولگرایان تندرو در مورد فعالیت‌های اصلاح طلبان گفت: بخش کلی در این زمینه در مورد همه گروه‌ها، جناح‌ها و دسته‌ها وجود دارد که باید بدانند که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که قانونی وجود دارد به اسم " قانون اساسی ". به طور مثال یک نماینده نمی‌تواند بگوید که قانون اساسی را قبول ندارم و وارد مجلس شود. در صورتی که اگر به مجلس راه پیدا کرده است باید اعتراض‌ها و بیاناتش قانونی باشد و این شامل احزاب، ‌تجمعات و تمام شرایط می‌شود.
نماینده مردم تبریز ادامه داد: ما باید چارچوب و حدود خود را حفظ کنیم و کاری نکنیم که بهانه به دست آدم‌های فرصت طلب بدهیم. حتی در آمریکا و فرانسه هم اگر کسی بگوید نظام، پادشاهی و یا قانون را قبول نداریم مگر می‌تواند مثلا به مجلس و یا هر ارگانی راه پیدا کند؟
وی افزود: تندروی در روند کار هم باز باید در چارچوب قانون شکل بگیرد وقتی قانون را شکاندیم انتظار اینکه در آن روند مورد سوال قرار بگیریم هم است اما این نیز درست نیست که اگر در یک جریانی یک نفر ضد قانون باشد کل آن جریان را زیر سوال ببریم.
پزشکیان اظهار داشت: این شائبه در جناح‌ها و دسته‌ها چه به صورت علنی وچه غیرعلنی نباید به وجود بیاید که فلان دسته یا گروه ضد قانون است. احزاب زمانی که بهانه دست تندروها می‌دهند این می‌شود که برخی در این میان سعی می‌کنند که با هر بهانه‌ای همدیگر را کنار بگذارند.
وزیر اسبق دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر ادبیات گفتگومان را درست مدیریت کنیم و بهانه دست یکسری آدم‌های فرصت‌طلب ندهیم به این سادگی نمی‌توانند با حرف جریانات را حذف کنند. باید جلوی بهانه‌ها را بگیرند تا بتوانند حرف منطقی خودشان را بزنند.
وی در پاسخ به این سوال که شرایط برای اصلاح طلبان در دولت یازدهم چقدر باز شده است، گفت: به هر حال ما تندروهایی داریم که به دنبال بهانه‌تراشی هستند تا حرف‌هایی بزنند و عامه مردم را تحت‌تاثیر قرار دهند بنابراین حتی در این دولت هم بهتر است احزاب در چارچوب قانون حرف بزنند و کارهایشان را پیش ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز