خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران

باید در رفع دغدغه های زنبورداران، بکوشیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۳۹

۷۰ درصد گرده افشانی ها ناشی از زنبور عسل است که از این طریق شاهد حفظ گونه های گیاهی هستیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: باید اشتغال فعالین در حوزه پرورش زنبور عسل را حفظ کنیم و در رفع دغدغه های آنها گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سوادکوه شمالی، علی احسانی در نخستین جشنواره ملی عسل که در شهر شیرگاه برگزار شد با بیان اینکه اکثر باغداران می توانند در کنار فعالیت کشاورزی به حرفه زنبور داری بپردازند گفت: مازندران با دارا بودن رتبه ۵ در تولید عسل می تواند این رتبه را توسعه دهد.

وی افزود: هشت هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی در منطقه خزری به صورت بومی است و همچنین مازندران، به دلیل پوشش متراکم جنگلی دارای ۴۴۰ گونه دارویی شناخته شده است.

احسانی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی در مازندران ۲ هزار گونه شهد زا است، تصریح کرد: صنعت زنبور داری در مازندران باید به عنوان یک صنعت حرفه ای تغییر یابد و منجر به ایجاد اشتغال شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارمازندران اظهار داشت: ۷۰ درصد گرده افشانی ها ناشی از زنبور عسل است که از این طریق شاهد حفظ گونه های گیاهی می باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل در کشور فرانسه، ۷۰ درصد باروری گل آفتابگردان و سیب، ۸۰ درصد محصول توت فرنگی و گیلاس و ۱۰۰ درصد شبدر و یونجه از طریق زنبور عسل است.

احسانی یادآور شد: باید اشتغال فعالین فعلی در حوزه زنبور داری را حفظ کنیم و در رفع دغدغه های آنها گام بر داریم.

وی استفاده از ظرفیت مطلوب منطقه شیرگاه، تشویق و تولید عسل به منظور تولید ارگانیک جهت صادرات، توجه به بحثارتقاء و بهره وری، تولید مطلوب و افزایش تولید اطمینانی جهت خود اتکایی در کشور را از اهداف جشنواره عسل در استان برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز