خبرگزاری کار ایران

آشنا: / تکرار /

اگر رقابت‌ها بر سر ارائه راه حل باشد، کشور بیمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۳۶

منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است مبنی بر اینکه با افراط، تفریط، جهل، عجله و کوتاه‌نگری نمی‌توانیم آینده کشور را بسازیم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: منظور از گفتمان اعتدال، گفتمان یک دولت خاص و شعار سیاسی یک دولت نیست بلکه یک راهبرد عظیم ملی است مبنی بر اینکه با افراط، تفریط، جهل، عجله و کوتاه‌نگری نمی‌توانیم آینده کشور را بسازیم.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا روز پنج‌شنبه در نشست «مدیران اتاق فکر استانی کل کشور و مدیران شبکه سیاست‌گذاری عمومی»، با تأکید بر ضرورت هموار شدن راه ورود دیدگاه‌های نخبگان استانی به بالاترین سطوح تصمیم‌گیری در دولت، گفت: این هموار کردن یک مسیر سیاسی است تا این دیدگاه حاکم شود که باید صداها را شنید و گفت‌وگوی اجتماعی را گسترش داد. همچنین باید مسیری برای انتقال دغدغه‌های ملی به سطح استان‌ها ایجاد شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه «عدالت»، «تعادل» و «اعتدال» دارای یک ریشه هستند، به یادآوری نیاز کشور به «نگاه عادلانه»، «تعادل ساختاری»، «تعادل بین هزینه و فایده» و «تعادل بین شعار و شعور» پرداخت و خاطرنشان کرد: «اعتدال» چیزی جز درونی کردن و تثبیت تعادل نیست، به گونه‌ای که امکان زیگزاگ رفتن‌های خیلی شدید را کم کنیم؛ احتیاج داریم این دیدگاه‌های ملی را در سطح استان‌ها رواج دهیم.

آشنا با بیان اینکه «راهبردی‌ترین مسئله کشور، ایجاد راهبردهایی است که بر سر آنها اجماع وجود داشته باشد»، تصریح کرد: اگر بر سر راهبردی که فکر می‌کنیم بهترین است، اجماع وجود نداشته باشد، همان راهبرد موجب اختلاف و همچنین تضعیف خود می‌شود؛ بنابراین چاره‌ای جز گفت‌وگو نداریم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور افزود: اگر بتوانیم مباحثات علمی و سیاسی کشور را حول مسائل سیاستی ملی سامان دهیم، آنگاه اولویت‌های سیاستی ملی، مورد اختلاف هیچ جناح و گروهی قرار نمی‌گیرد و دیگر بر سر موارد بی‌فایده اختلاف نمی‌کنیم بلکه برای ارائه راه‌حل‌های پر فایده به رقابت می‌پردازیم، اگر رقابت‌ها در کشور بر سر مسائل مفید و ارائه راه حل باشد، کشور بیمه می‌شود.

آشنا عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) همچنین در آغاز سخنانش، رحلت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) را تسلیت گفت.

نشست «مدیران اتاق فکر استانی کل کشور و مدیران شبکه سیاست‌گذاری عمومی» صبح پنج‌شنبه با حضور مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری و سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

اولین اجلاس اتاق‌های فکر استانی، اردیبهشت ماه ۹۳ با حضور مدیران اتاق‌های فکر ۱۷ استان برگزار شده بود که در حال حاضر مدیران این اتاق‌ها در ۲۷ استان فعال شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز