خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قائم شهر در جشنواره ملی عسل مازندران:

زندگی گروهی و رعایت مقررات را از زنبورهای عسل بیاموزیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۳۴

دستگاههای ذیربط باید مراقب باشند تا پرورش دهنگان زنبور عسل گرفتار افراد سودجو نشوند زیرا فقط آنهایی که آشکارا محصولات خود را می فروشند، تحت نظارت بهداشت قرار دارند و حق مسلم و طبیعی مردم است که از عسل طبیعی استفاده نمایند.

امام جمعه قائم شهر گفت: دستگاههای ذیربط باید مراقب باشند پرورش دهندگان زنبور عسل، گرفتار افراد سودجو نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سوادکوه شمالی، آیت ا… علی معلمی در نخستین روز جشنواره ملی عسل مازندران که در سوادکوه شمالی برگزار شد، با بیان اینکه تمام موجودات زنده از نوعی الهام الهی برخوردارند اظهار داشت: انسان روز را بیرون از خانه به کسب و کار حلال مشغول است و شب جهت استراحت به خانه برمی گردد، زنبور نیز همینطور عمل می کند و از این جهت کار او به انسان تشبیه شده است.

وی ادامه داد: در احادیث، لانه ی زنبور به بیت تعبیر شده و هم طراز با انسان گرفته است زیرا این موجود، یکی از شاهکارهای خلقت است و با توجه به جثه کوچک و خواص موجود در آن، جای اندیشیدن دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، از عسل که شیره جان زنبور می باشد، بعنوان غذا و دارو نام برد و گفت: در روایات آمده است که این محصول در درمان هفتاد بیماری موثر است.

معلمی به برنامه ریزی و تقسیم بندی کار در زنبورهای عسل اشاره کرد و تصریح نمود: این موجودات کاملا پاکیزه زندگی می کنند و این نشانه کیفیت زندگی آنهاست وباید ضمن گسترش زنبور عسل، به حفظ کیفیت آن نیز توجه نمود.

امام جمعه قائم شهر ادامه داد: دستگاههای ذیربط باید مراقب باشند تا پرورش دهنگان زنبور عسل گرفتار افراد سودجو نشوند زیرا تنها، آنهایی که آشکارا محصولات خود را می فروشند، تحت نظارت بهداشت قرار دارند و حق مسلم و طبیعی مردم است که از عسل طبیعی استفاده نمایند.

وی از مسئولین خواست همت کنند و این صنعت را گسترش و ترویج دهند و با در اختیار گذاشتن تسهیلات و امکانات علاوه بر تولید محصولات مرغوب، زمینه خودکفایی و اشتغال را فراهم آورند.

معلمی از زنبورهای عسل بعنوان موجودات غیر انسانی ولایت پذیر نام برد و گفت: رمز تکامل و ماندگاری این موجودات زندگی گروهی و رعایت مقررات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز