خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

جذب ۱۴هزار پرستار در بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۲۵

حدود ۱۴ هزار نفر پرستار در حال پذیرش هستند تا بتوانند در قالب قراردادهای جدید در بیمارستان‌ها فعالیت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح گام سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارسنان‌های دولتی و دانشگاهی بر محافظت از هزینه‌های درمانی مردم در این مرحله از اجرای طرح تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی در دهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به اینکه در طرح تحول نظم سلامت برنامه‌هایی که در حوزه درمان تعریف شده بود، با قوت و جدیت در حال پیگیری است، گفت: با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت نیز فضای جدیدی ایجاد شده و این کتاب در واقع گام سوم در طرح تحول است.

به گفته وی مهمترین هدف طرح تحول سلامت ایجاد حلقه محافظتی کنترل هزینه‌های پرداختی از سوی مردم بود. ضمن اینکه هدف عمده دیگر این بود که مردم برای خرید دارو و لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان نروند و خارج از محیط بیمارستان به شکل غیر قانونی و خارج از پرونده حساب داری بیمارستان به پزشک یا موسسه درمانی دولتی یا خصوصی هیچ گونه پرداختی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت و اعمال نظارت‌ها و همراهی گسترده جامعه پزشکی در مراکز دولتی و خصوصی این بخش از حلقه محافظتی را کامل خواهیم کرد، ادامه داد: با ابلاغ این کتاب تغییراتی در برنامه‌های درمان طرح تحول سلامت باید اتفاق بیفتد که عمدتا در دو برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و حمایت از زایمان طبیعی تغییراتی در راستای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت طراحی شده است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه حساسیت نسبت به اجرای برنامه‌ها نباید از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کم شود، خاطرنشان کرد: البته بحثتشویق مدیران بیمارستان‌ها برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها نیز در نظر است. ضمن اینکه با اجرای کتاب بحثبازتوزیع درآمد‌ها در بیمارستان‌ها بسیار اهمیت دارد تا با ایجاد عدالت در بین کارکنان شاغل در مراکز درمانی، بتوانیم افزایش بهره وری آن‌ها و رضایت مردم را به همراه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز در مورد کمبود نیروی پرستار مشکلات جدی داریم، اضافه کرد: حدود ۱۴ هزار نفر پرستار در حال پذیرش هستند تا بتوانند در قالب قراردادهای جدید در بیمارستان‌ها فعالیت کنند. البته این به معنای حل مشکل نیروی انسانی نیست، گام‌های متعددی باید برای توسعه نیروی پرستار و جذب این نیرو‌ها برداشته شود.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت از محل برنامه ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها، میزان حقوق پرستاران نیز که در قالب قراردادهای جدید جذب می‌شوند، پیش بینی شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در خصوص بیماران افاغنه پیشنهاداتی به وزارت کشور شده تا بتوانیم آن‌ها را تحت پوشش بیمه پایه قرار دهیم.

آقاجانی با بیان اینکه حذف بهیار در بیمارستان‌ها به عنوان رده‌های میانی ارائه خدمات بدون جایگزین کردن این نیرو‌ها، مشکلاتی در امر درمان ایجاد کرد، افزود: با تربیت نیروهای کمک پرستار به دنبال حل این مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تجهیز آزمایشگاه‌های بیمارستانی گفت: باید در سطح شبکه ارجاع تمام شهرستان‌ها یک آزمایشگاه معتبر دانشگاهی و مرجع برای انجام همه آزمایش‌ها تجهیز شود.

آقاجانی اضافه کرد: توصیه این است که علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاهی، روند زایمان طبیعی و سزارین را در بیمارستان‌های خصوصی را پیگیری کنیم. دانشگاه‌ها باید تذکرات را به بیمارستان‌هایی که طبق برنامه حرکت نمی‌کنند بدهند در غیر این صورت کاهش درجه اعتبار بخشی بیمارستان‌ها باید اجرا شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای ایجاد کلینیک‌های ویژه در بیمارستان‌های دانشگاهی جهت ویزیت‌های سرپایی، وزارت بهداشت دانشگاه‌ها را تنها نخواهد گذاشت و در امر اجاره ساختمان‌ها برای راه‌اندازی این کلینیک‌ها اقدامات حمایت‌های لازم را ارائه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در مورد رادیولوژی و پاتولوژی در کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، تعرفه‌های مناسب و تشویقی دیده شده که در صورت اجرای این تعرفه‌ها، عدالت برقرار خواهد شد.

به گفته آقاجانی اعتبارات برنامه طرح تحول در برنامه‌های هفت گانه متفاوت است. در برنامه کاهش فرانشیز، سهم هر بیمارستانی تا پایان سال مشخص است و هرچقدر صرفه جویی انجام شود، به نفع بیمارستان است. ضمن اینکه در مورد برنامه‌های دیگر، اعتبارات بر اساس عملکرد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز