خبرگزاری کار ایران

مرحوم آیت الله مهدوی کنی افراطیون را مهار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۸۱

مرحوم آیت الله مهدوی کنی با درایت و توانمندی که از وی سراغ داشتیم به کرار در مقابل تندورها قرار گرفت و به نوعی می توان گفت که وی افراطیون را مهار کرد.

آیت الله مهدوی کنی شخصیتی بی نظیر و معتدل بود که با رفتار و کردارش بارها در مقابل تندرویها و افراط گری ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، این عالم، نقش بسیار تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و نیز جلوگیری از انحرافات احتمالی آن را گرفت.

مرحوم مهدوی کنی با توجه به شخصیت خاص و ویژه ای که داشت، توانست شاگردان بسیاری را تربیت کند و بسیاری از روحانیون و اساتید امروزی حوزه و دانشگاه به نوعی خود روزگاری از شاگردن این عالم فقید بوده اند.

یکی دیگر از ویژگی های آیت الله، همراهی و هم دردی با مردم و جامعه بود. وی به کرات در سخنرانی ها و خطابه هایی که داشت مسئولین را به رعایت حقوق حقه مردم و رعایت شرع دین مبین اسلام دعوت و توصیه می کردند.

مرحوم مهدوی کنی در طول عمر پربارشان همواره و همیشه در کنار رهبری و بزرگان نظام حضوری فعال و دلسوزانه داشتند و در بسیاری از مسایل کلان ملی وی از صاحب نظران به شمار می رفتند.

یکی از مهمترین ویژگی های این آیت الله را باید دوری از افراط و تفریط دانست. مرحوم مهدوی کنی بارها در بین شاگردانش، اسلام را دینی معتدل و میانه رو تعریف می کردند و افراط و تفریط را آفت هر دین و مذهبی می دانستند.

مرحوم آیت الله مهدوی کنی در زمان حضورشان در مجلس خبرگان رهبری، منشا و منبع بسیاری از تعاملات و هماهنگی ها بین روحانیون و جامعه بودند و کارنامه ای بسیار مثبت از خود در سالهای پایانی عمر پربارشان به جای گذاشتند.

آیت الله مهدوی کنی به خاطر شخصیت منحصر بفردی که داشت در هنگام انتشار خبر درگذشت شان، تمام گروه های سیاسی و… به سوگ نشستند که این نشان از جایگاه والا و مردم پسند این عالم ربانی دارد.

ایشان علیرغم داشتن پست های اجرایی فراوان در کشور، هیچگاه نخواستند از موقعیت پیش آمده به نفع خود و یا جناح خاصی بهره برداری داشته باشند و تمام هم و غم این عالم ربانی، طی طریق در مسیر عدل الهی بود و بس.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

مهدی زارعی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز