خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان:

آمار و برنامه‌ریزی، زیربنای توسعه کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۶۲

ارسلان ازهاری در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان افزود: بعد از انقلاب اسلامی، ۵ برنامه توسعه‌ای در کشور اجرا شد که شامل برنامه اول توسعه در سالهای ۶۸ تا ۷۲ با هدف سازندگی، برنامه دوم توسعه در سالهای ۷۴ تا ۷۸ با هدف ثبات اقتصادی، برنامه سوم توسعه در سالهای ۷۹تا ۸۳ با هدف اصلاح ساختاری، برنامه چهارم توسعه در سالهای ۸۴ تا ۸۹ با هدف توسعه پایدار با رویکرد جهانی و برنامه پنجم توسعه در سال ۹۰ تا سال ۹۴ با هدف تحقق عدالت براساس الگوی اسلامی ایرانی توسعه بوده است.

به گزارش ایلنا از سنندج، وی برنامه ششم توسعه را نیز از سال ۹۴ به بعد عنوان کرد و گفت: این برنامه با هدف رویکرد توازن منطقه‌ای اجرا می‌شود که امید است با تلاش بیشتر مسئولان اجرایی شود و کردستان به توسعه خود در جایگاه ملی برسد.

ازهاری ادامه داد: لازمه استقرار نظام یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت توسعه سرزمینی و همچنین نظارت و ارزیابی بر طرح‌های توسعه سرزمین در سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی داشتن اطلاعات به روز و دقیق از فعالیت‌ها در پهنه سرزمین است.

معاون برنامه ریزی استانداری کردستان تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم، امور آمایش و توسعه منطقه‌ای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اقدام به راه اندازی و معرفی سایت سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش استان با عنوان سامانه ساترا نموده است تا با تجمیع اطلاعات توصیفی، مکانی و محتوایی استان، زیرساختهای لازم را جهت توسعه متوازن منطقه ایجاد کند.

ازهاری افزود: این سامانه دارای یک نسخه ملی و ۳۱سامانه منطقه‌ای خواهد بود که دارای قابلیت اتصال به تمامی سرویس‌های ارائه نقشه و تصویر ماهواره‌ای داخلی و خارجی در محیط وب بوده و علی رغم ذخیره سازی اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای و استفاده از آن، امکان سوء استفاده از اطلاعات داخلی را از بین می‌برد.

وی در ادامه گفت: این سامانه بدلیل طراحی متن باز و سرویسگرا بودن سیستم، فضایی امن و قابل توسعه را برای مدلسازی و تحلیل بر اساس قابلیت سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) برای تمامی نیازهای برنامه‌ریزان و مدیران اجرایی با سطوح دسترسی متفاوت فراهم نموده و شامل داده‌های مکانی، محتوایی و توصیفی است.

ازهاری اضافه کرد: انتظار می‌رود در مرحله اول با جمع آوری داده‌های مکانی، توصیفی و محتوایی(کتاب، گزارش، طرح‌ها و مطالعات بخشی و گزارش‌هایی آماری)، پایگاه جامع مطالعاتی استان تکمیل شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دسترسی به بخشی از لایه‌های اطلاعات جغرافیایی، گزارشات و طرحهای مطالعاتی و اطلاعات توصیفی استان برای کاربران مهیا شده و قابلیت جستجو و کارتوگرافی و تهیه نقشه‌های موضوعی متنوع با استاندارد WMS ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز