خبرگزاری کار ایران

بررسی سکه‌های ساسانی و عرب‌ساسانی در کتابخانه ملک

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۳۸

اصر نوروززاده چگینی(باستان‌شناس) و حسن رضایی باغ‌بیدی(استاد زبان‌های باستانی) در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به بررسی سکه‌های ساسانی و عرب‌ساسانی می‌پردازند.

اصر نوروززاده چگینی(باستان‌شناس) و حسن رضایی باغ‌بیدی(استاد زبان‌های باستانی)، سکه‌های ساسانی و عرب‌ساسانی را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست تخصصی حوزه سکه‌شناسی که در روز یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ خورشیدی از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود، کارشناسان برجسته حوزه باستان‌شناسی و زبان‌های باستانی، مسایل مربوط به سکه‌های ساسانی و عرب‌ساسانی را برای علاقه‌مندان واشکافی می‌کنند.

«ناصر نوروززاده چگینی» باستان‌شناس در این نشست، سخنرانی خود را با عنوان «ساسانیان و سنت سکه‌زنی در پارس بعد از دوره هخامنشی» ارایه خواهد کرد. همچنین «حسن رضایی باغ‌بیدی» استاد زبان‌های باستانی دانشگاه تهران به عنوان دومین سخنران، درباره «گذار از سکه‌های سبک ساسانی به سکه‌های اسلامی در دو قرن نخست هجری» سخن می‌راند. در پایان این نشست، «احسان شواربی» پژوهشگر حوزه سکه، از تدوین کاتالوگ تحلیلی سکه‌های ساسانی کتابخانه و موزه ملی ملک، گزارشی مقدماتی ارایه خواهد کرد.

نشست سکه‌شناسی ساسانی و عرب‌ساسانی در روز یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ خورشیدی از ساعت ۱۵ در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز