خبرگزاری کار ایران

حدادعادل در گفتگو با ایلنا: / تکرار /

آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی یک اصول‌گرای اعتدالی بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۲۱

آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی همیشه روی اصول پافشاری داشتند اما باید توجه کنیم در بیان و رفتار خیلی مراقب بودند که رفتار افراطی و بیان افراطی و سخن تند و تیز نداشته باشند.

نماینده مجلس شواری اسلامی گفت: آیت الله مهدوی‌کنی همیشه روی اصول پافشاری داشتند اما باید توجه کنیم در بیان و رفتار خیلی مراقب بودند که رفتار افراطی و بیان افراطی و تند و تیز نداشته باشند، می‌توان ایشان را یک اصولگرای معتدل نامید.

غلامعلی‌حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یک الگوی تمام عیار برای روحانیت مبارز از نظر علم، ‌سواد و امور مربوط به روحانیت بود.

وی ادامه داد: ایشان را می‌توان یک الگو از نظر تقوا، اخلاق و تشخیص درست سیاسی دانست و آیت الله مهدوی کنی را می‌توان نمونه آن چه که رهبری آن را بصیرت معرفی می‌کند، دانست.

حدادعادل درباره مدیریت آیت‌الله مهدوی‌کنی در انقلاب اسلامی گفت: هر کجا اسم آیت‌الله مهدوی‌کنی در میان بود، خیال همه راحت می‌شد، می‌دانستند به انقلاب اسلامی صدمه‌ای نمی‌رسد؛ بلکه انقلاب اسلامی تقویت می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی را همه به پیشکسوتی، بزرگواری قبول داشتند، ایشان شکنجه های بسیاری را در زندان شاه در دوران قبل از انقلاب تحمل کردند و و خدمات بسیاری را نیز بعد از انقلاب داشتند.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه عاملی باعثشده است، همه جناح‌ها آیت‌الله مهدوی‌کنی را فردی معتدل بدانند، گفت: ایشان همیشه روی اصول پافشاری داشتند اما باید توجه کنیم در بیان و رفتار خیلی مراقب بودند که رفتار افراطی و بیان افراطی و سخن تند و تیز نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین می‌توان آیت‌الله مهدوی‌کنی را یک اصولگرای معتدل نامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز