خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

جوانان کردستانی با بهره گیری از فناوری اطلاعات در توسعه استان نقش ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۷۱

نیروی انسانی، ثروت عظیم کردستان است و جوانان با انگیزه و با استعداد استان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در توسعه استان نقش ایفا کنند.

عبدالمحمد زاهدی در همایش کاربرد فناوری اطلاعات در توسعه اشتغال و توسعه روستایی در سنندج افزود: قرن بیستم، آغاز تحولی عظیم در حوزه علم و فناوری و جهشی بزرگ در زندگی بشر بود که همه جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: آی تی و آی سی تی توانست به سرعت بسیاری از مسیر‌ها و روند‌ها را طی کرده و دستیابی به بسیاری از امکاناتی را ممکن کرد که بشر توان غلبه بر آن را نداشت.

استاندار کردستان افزود: همه امکانات فضایی، هوایی و… در پی به وجود آمدن فناوری اطلاعات پدید آمد و توسعه یافت.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری است که سابقه دیرینه در حوزه علم و فرهنگ دارد، تصریح کرد: ما میراثیک تمدن بزرگ هستیم و استعداد پایه گذاری یک تمدن بزرگ دیگر را با بهره بردن از فناوری اطلاعات در جهان داریم.

استاندار کردستان گفت: همانگونه که بسیاری از کشور‌ها با فناوری اطلاعات توانسته‌اند بیش از پیش بر علوم روز غلبه کنند، ما نیز در ایران این توان را داریم.

زاهدی جهانی شدن را پدیده مهم قرن دانست و افزود: ما بخواهیم یا نه در هر صورت جهانی شدن و پس از آن نیز دهکده جهانی تحقق پیدا می‌کند و باید بکوشیم تا در این میان به عنوان یک تماشاگر عمل نکنیم بلکه همچون بازیگری فعال در این زمینه نقش ایفا کنیم و تنها مصرف کننده این امکانات نباشیم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: با ورود فناوری به حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات سطح اشتغال در این زمینه‌ها کاهش یافت اما امروزه فناوری خود زمینه ساز ایجاد اشتغال است.

وی در پایان یادآور شد: با خلاقیت، تولید و بهره گیری از ظرفیت‌ها و نیز هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر می‌توان استان را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در جهت ایجاد اشتغال و توسعه پیش برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز