خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشوردر اصفهان:

ردپای یک نفر در اسید پاشی‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۶۸

ستاد ویژه‌ای جهت رسیدگی به پرونده اسید پاشی در دادگستری اصفهان تشکیل شده و بازپرس خاصی برای بررسی قضایی این پرونده، منصوب شده است. تلاش رسانه‌های بیگانه در نسبت دادن اسیدپاشی‌های اصفهان به نیروهای مذهبی، به منظور بهره برداری سیاسی از این حوادثو ناامن کردن کشور بوده اشت.

معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه با اقدامات فنی و اطلاعاتی قابل توجهی که درخصوص اسیدپاشی‌های اخیر صورت گرفته است، می‌توان گفت که اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر بوده بیان داشت: تا این لحظه می‌توان به طور قطع اعلام کرد که این فرضیه که اسیدپاشی‌های اخیر، یک اقدام سازمان یافته و گروهی بوده رد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین ذوالفقاری، با اشاره به اینکه البته ممکن است در روند رسیدگی‌های بعدی مشخص شود که افراد دیگری هم با وی، همکاری داشته‌اند ادامه داد: از سوی شورای امنیت کشور، مأمور رسیدگی به پرونده اسیدپاشی‌های اخیراصفهان شدم و در سفر به اصفهان در جریان فعالیت‌های شورای تأمین استان قرار گرفتم.

وی با اشاره به اینکه به منظور هماهنگی فعالیت دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و قضایی، قرارگاهی برای بررسی اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان تشکیل شده است اظهار داشت: تلاش رسانه‌های بیگانه در نسبت دادن اسیدپاشی‌های اصفهان به نیروهای مذهبی، به منظور بهره برداری سیاسی از این حوادثو ناامن کردن کشور بوده اشت.

ذوالفقاری تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی درخصوص روند بررسی پرونده اسیدپاشی، کمیته اطلاع رسانی و عملیات روانی در شورای تأمین استان تشکیل شده تا با ارائه اطلاعات دقیق از سوی مسوولان، از نشر شایعات، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فرضیه ارتباط اسیدپاشی‌های اخیر به اتباع خارجی، کاملاً رد می‌شود اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی به انگیزه‌های اسیدپاشی‌های اخیر، نزدیک شده‌اند.

معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشورگفت: مردم و رسانه‌ها باید فشار روانی کمتری بر مسوولان و نیروهای اطلاعاتی وارد کنند تا این تحقیقات در فضایی آرام و بدون تنش روانی، زود‌تر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه البته عده‌ای نیز بنا به انگیزه‌های مختلف اقدام به انتشار شایعاتی در فضای مجازی می‌کنند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که در این زمینه تنها به گزارشات رسمی توجه کنند.

این مقام مسئول در وزارت کشور، با اشاره به اینکه آخرین اسیدپاشی در تاریخ ۲۳ مهرماه جاری صورت گرفته، افزود: درمجموع، تعداد قربانیان اسیدپاشی، ۴ نفر است و شایعات گسترش یافته در این زمینه، رد می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به مجموع تهدیدات امنیتی که در اطراف کشور وجود دارد، گفت: گروه‌های خاص در کشورهای افغانستان و پاکستان و داعش از مهم‌ترین این تهدید‌ها هستند. داعش، در جاهایی حضور پیدا می‌کند که بستر اجتماعی آن فراهم است. اهل تسنن در استان‌های مرزی ایران به هیچ وجه، پذیرشی نسبت به تفکرات داعش ندارند و مواضع شدیدی علیه آن‌ها دارند. به برکت وجود مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی نظام جمهوری اسلامی و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، امنیت کشور در حد بسیار خوبی است.

ذوالفقاری، با اشاره به نشر شایعاتی مبنی بر تعطیل شدن روز شنبه در اصفهان، گفت: هیچ مرجع رسمی روز شنبه را تعطیل اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه درگذشته اسیدپاشی‌هایی که درکشور رخ داده، جنبه انتقامی داشته است اظهار داشت: با اعلام رییس کل دادگستری استان، برای متهم یا مته‌مان اسیدپاشی‌های اخیر درکوتاه‌ترین زمان، حکم قاطعی صادر می‌شود.

وی با اشاره به تجمع مردم در مقابل دادگستری اصفهان، در ۳۰ مهرماه افزود: عده‌ای معدود قصد داشتند این تجمع را به سمت و سوی خاصی هدایت کنند که با رصد عوامل اطلاعاتی، شناسایی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز