خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

یزید زمان، آمریکا و اسرائیل هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۹۳

نام دیگر اوقاف، دستگاه امام حسین(ع) است / مبلغین پیام‌آوران و سفیران اهل بیت(ع) هستند / محور برنامه‌های اداره اوقاف در ایام محرم بقاع متبرکه است / نباید از زمان ورود امام حسین(ع) به کربلا در دوم محرم‌ و خطبه‌ای که ایشان خوانده‌اند غافل شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: می‌بینیم که آمریکا، صهیونیست و انگلیسی‌ها چه ظلم‌هایی انجام می‌دهند و این شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا در عاشورای امسال نباید فراموش شود چون یزید زمان همین‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری، ظهر امروز، چهارشنبه، در ‏نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه نام دیگر اوقاف، دستگاه امام حسین(ع) است، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم‌الحرام قرار داریم و برهمین اساس برنامه‌های متنوع ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و خدا می‌داند چه آثاری این مجالس اهل بیت عصمت و طهارت دارد.

وی در تشریح برنامه‌های اداره اوقاف گفت: مبلغین قم و دیگر استان‌ها از شهر مقدس قم به سراسر کشور اعزام خواهند شد که خود این عزیزان پیام‌آوران و سفیران اهل بیت(ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: از محل اعتباری که برای اهل بیت و امام حسین(ع) وقف شده است و خود واقفین مخصوصا برای روضه‌خوانی وقف کرده‌اند، بودجه این راه تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام شیری محور برنامه‌های اداره اوقاف در ایام محرم را بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد: در آستان مقدس تمام امامزادگانی که در جوار مناطق مسکونی شهری و روستایی قرار دارند، برنامه‌های زیادی پیش‌بینی کرده‌ایم و دلیل کار ما در این مکان‌های مقدس این است که اهل بیت فرموده‌اند اگر موقوفاتی دارند تعبیر این می‌باشد که در خانه خودشان اجرا شود، فلذا یکی از برنامه‌های ویژه این است که در جوار امامزادگان در سراسر کشور و همچنین استان قم این امر صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از زمان ورود امام حسین(ع) به کربلا در دوم محرم‌ و خطبه‌ای که ایشان خوانده‌اند غافل شویم، ابر از داشت: اداره اوقاف در نظر دارد این امر مهم را پایه‌گذاری کند چون این روز مناسبت ویژه‌ای می‌باشد که اسرار زیادی در آن نهفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مورد کارهای امام حسین(ع) پس از ورود به کربلا اظهار داشت: نخستین کاری که این امام معصوم در بدو وارد شدن به کربلا انجام داد، خرید این مکان از طایفه بنی اسد بود و بعد آن را برای زوار، مجوارین و عاشقانش وقف کرد و حائر حسینی را معین کرد.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف برای دومین روز محرم‌الحرام گفت: یک امامزاده شاخص در تمامی سی‌ویک استان کشور برای این روز مشخص کرده‌ایم که عزاداران اهل بیت(ع) ساعاتی را در جوار امامزادگان این مناسبت را تحت عنوان «لبیک یاحسین» گرامی بدارند که در استان قم، امامزاده ابراهیم مدنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: چنین برنامه‌ای را روز دوازدهم ماه محرم در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، یادآوری خطبه‌های حضرت زینب(س) بعد از اسارت در روز یازدهم ماه محرم را برای همه مردم لازم دانسته و ابراز کرد: حقیقتا به این خطبه‌ها توجه زیادی نمی‌شود و مانده است ولی این‌ها مطالبی را اشاره و مسائلی را پرده برداری می‌کند که ما اکنون به آن‌ها محتاج هستیم که اوقاف برای این امر نیز برنامه‌ای تحت عنوان «رهروان زینبی» در نظر گرفته است.

حجت‌السلام شیری عنوان داشت: شب اول محرم برنامه ویژه‌ای در امامزاده شاه‌سیدعلی تدارک دیده‌ایم که به‌ صورت همزمان، وقتی پرچم گنبد حرم حضرت عباس(ع) در کربلا تعویض می‌شود، پرچم گنبد امامزداه شاه‌سیدعلی نیز که نوه این بزرگوار است، با پرچم متبرک شده قمربنی‌هاشم تعویض می‌شود.

وی تصریح کرد: در نخستین روز ماه محرم، غبارروبی بقاع متبرکه با حضور مسئولان، ‏علما و آحاد مردم در نظر گرفته‌ایم که هماهنگی لازم میان هیئت امنای همه مساجد برای انجام این کار ‏صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه روز عاشورای امسال با سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، متقارن بوده است، خاطر نشان کرد: می‌بینیم که آمریکا، صهیونیست و انگلیسی‌ها چه ظلم‌هایی انجام می‌دهند و این شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا در عاشورای امسال نباید فراموش شود چون یزید زمان همین‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز