خبرگزاری کار ایران

کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا:

مجازات تعیین شده برای اسیدپاشی کافی نیست

کد خبر : ۲۱۶۳۸۱

به نحوی مرتکبان باید بدانند در صورت ارتکاب این جرم مابقی عمرشان را در زندان و بدون امکان خلاصی و یا برخورداری از حق مرخصی طی خواهند کرد.

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: در شرایط فعلی اسیدپاشی قصاص دارد که با عدم اجرا به دیه تبدیل می‌شود و حبسی هم که برای مجازات اسیدپاشی تعیین شده است برای چنین جرمی کافی به نظر نمی‌رسد.

بهمن کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: به طور کلی بر مبنای تجربیات و سوابق موجود شدت مجازات‌ها باعثکاهش موارد ارتکاب جرم نیست اما علیرغم این نکته، در خصوص جرم اسیدپاشی به نظر می‌رسد شایع شدن اینکه مرتکبان از مجازات جسمی مصون خواهند ماند به نوعی باعثتجری و تشجیع مرتکبان می‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری افزود: از طرفی اجرای حکم قصاص در این موارد از یک سو ممکن است به علت سرایت زخم‌های ایجاد شده به سایر اعضا باعثضایعاتی بیش از آنچه مجرم به قربانی وارد کرده بشود و از دیگر سوی مطمئنا اجرای این مجازات در سطح داخلی و بین المللی انعکاس و آثاری سوء خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد در جوار کار فرهنگی و آگاه‌سازی و نهادینه کردن قانون‌گرایی از نظر تعیین مجازات باید به مورد بینابینی دست پیدا کرد.

کشاورز تصریح کرد: این راه حل بینابینی می‌تواند تعیین مجازات حبس بسیار طولانی یا سلب حق تخفیف و یا تعلیق مجازات و همچنین محروم کردن محکوم‌ علیه از برخورداری از عفو و آزادی مشروط ‌باشد؛ به نحوی که مرتکبان بدانند در صورت ارتکاب این جرم مابقی عمرشان را در زندان و بدون امکان خلاصی و یا برخورداری از حق مرخصی طی خواهند کرد.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اسیدپاشی قصاص دارد که با عدم اجرا به دیه تبدیل می‌شود و حبسی هم که برای مجازات اسیدپاشی تعیین شده است برای چنین جرمی کافی به نظر نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز