خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی فرش ایران:

با جایگاه اصلی صادرات فرش هنوز فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۲۴

در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، مزین است فرش دستباف می تواند با تاریخ چند هزار ساله از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، ارزآوری، افزایش تولید ملی و اشتغالزایی نماد مناسبی برای امسال باشد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: با وجود آنکه در شش ماهه نخست امسال صادرات فرش دستباف با رشد روبرو بوده ولی هنوز برای رسیدن به جایگاه اصلی صادرات این هنر - صنعت فاصله داریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز ملی فرش ایران، به منظور توسعه فرش دستباف استان فارس تفاهم نامه سه جانبه ای بین مرکز ملی فرش ایران، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان امضاء شد.

حمید کارگر در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، مزین است فرش دستباف می تواند با تاریخ چند هزار ساله از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، ارزآوری، افزایش تولید ملی و اشتغالزایی نماد مناسبی برای امسال باشد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی هدفمند و آگاهانه در حوزه فرش دستباف بویژه در رسانه های محلی تأکید کرد و افزود: در اطلاع رسانی این هنر صنعت به جای به تصویر کشیدن فقر قالیباف، باید هنر و هنرمندی قالیبافان و تأثیرات آنها بر اشتغال و درآمدزایی آن به تصویر کشیده شود.

تفاهم نامه سه جانبه برای نظم بخشیدن و توسعه همکاری ها در قالب پروژه های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولیدی، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه های مختلف فرش دستباف به منظور ارتقا کمی وکیفی تولید و صادرات فرش دستباف، ساماندهی، حمایت و پشتیبانی از تمام دست اندر کاران عرصه هنر - صنعت فرش دستباف استان و توسعه اشتغال برای کارآفرینان در راستای دستیابی به اهداف سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران امضا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز