خبرگزاری کار ایران

حضور پررنگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران مختار ۲۰۱۴

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۲۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات در کره جنوبی آمادگی ایران برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.

نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور گسترده خود در اجلاس سران مختار ۲۰۱۴ در بوسان کره جنوبی در راستای توسعه روابط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کشور های حاضر تلاش کردند.

به گزارش ایلنا و از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوزدهمین کنفرانس سران مختار ۲۰۱۴ در بوسان کره جنوبی با حضور ۱۰۴ وزیر، ۳۵ معاون وزیر و بیش از ۵۰ نماینده ویژه کشورهای مختلف برگزار شد.

حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در سخنرانی افتتاحیه خود با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۷ تاکنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان، از ۲.۶ به ۳.۹ میلیارد نفر رسیده، گفت: در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از ۱.۲ به ۳.۹ میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با یادآوری نیاز به تصمیم گیری های جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات، گفت: امروزه ICT یک نیاز است و باتوجه به آنکه میلیون ها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، باید برنامه ریزی کرد تا آحاد مردم به آن دسترسی یابند.

این اجلاس که با پخش پیام ویدیویی دبیرکل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس جمهور کره جنوبی افتتاح شد، رییس جمهور کره جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان کشورها ITU را محور همکاری های بین المللی دانست و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توسعه زیرساخت کشورها و توسعه اقتصادی دارد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در پیام خود به نوزدهمین کنفرانس سران مختار، با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، پهن باند را باعثکاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICTرا کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز از اجلاس سران مختار در سخنرانی خود از آمادگی ایران برای همکاری های مشترک و سرمایه گذاری در پروژه های IC خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات در کره جنوبی آمادگی ایران برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.

واعظی در سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی در ITU، از آمادگی ایران برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها و خدمات مخابراتی پروژه های ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی خبر داد.

وزیر ارتباطات با ارایه عملکرد یک سال گذشته در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات و دو برابر شدن پهنای باند داخلی، با بیان سیاست های ICT کشور، به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه نسل سوم و چهارم پرداخت.

همچنین در حاشیه اجلاس سران مختار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور جداگانه با وزرای کشورهای الجزایر، کامرون، آفریقای جنوبی، نیجریه، بنگلادش، مالزی، ساحل عاج، قزاقستان، سودان، تانزانیا، کامرون، فیلیپین، زامبیا، پاکستان و عراق دیدار و گفت و گو کرد.

واعظی در این دیدارها بااشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با هر یک از این کشورها، خواستار توسعه روابط دو جانبه شد.

واعظی با بیان ظرفیت ها و زیرساخت های ICT کشور، آمادگی ایران بر توسعه روابط فنی با کشورهای دیگر را اعلام کرد.

همکاری های بین المللی و حمایت از یکدیگر در مجامع تخصصی بین المللی از توافقات وزرا در این دیدارها بود.

رایزنی های وزیر ارتباطات با همتایان خود از دیگر کشورهای حاضر در این اجلاس، به صورت فشرده ادامه دارد.

گفتنی است کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات هر چهار سال یکبار برگزار می شود و سیاست های کلان اتحادیه را مورد بررسی و تدوین قرار می دهد.

یادآور می شود، این رویداد بزرگ ترین رویداد در سطح وزرای ارتباطات کشورهای دنیا محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز