خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو اعلام کرد:

خودکفایی ایران در صنعت سیم و کابل

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۲۱

آزمایشگاه سیم و کابل ابهر تنها آزمایشگاه منحصر به‌فرد در منطقه خاورمیانه است که توانایی انجام تست‌های آزمایشگاهی تا سطح ۲۸۰۰ کیلوولت را دارد.

وزیر نیرو از خودکفایی ایران در صنعت سیم و کابل خبر داد و گفت: این صنعت در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

به‌گزارش ایلنا " حمید چیت‌چیان " در جریان سفر استانی هیات وزیران به زنجان، از کارخانه سیم و کابل ابهر و توانمندی‌های این شرکت بازدید کرد.

در این بازدید، وزیر نیرو گفت: سیم و کابل بخش پایه صنعت برق است و از این کالا در همه بخش‌های صنعت برق استفاده می‌شود.

وی افزود: صنعت سیم و کابل طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و توانسته است نیازهای کشور را تامین کند.

وزیر نیرو همچنین با تاکید بر اهمیت ساخت کابل زیردریایی در کشور، گفت: شبکه برق کیش به شبکه سراسری وصل نیست و باید این جزیره نیز به شبکه سراسری متصل شود زیرا دیگر ساخت نیروگاه محبوس اقتصادی نیست.

رییس هیات‌مدیره شرکت سیم و کابل ابهر نیز در جریان این بازدید گفت: آزمایشگاه سیم و کابل ابهر تنها آزمایشگاه منحصر به‌فرد در منطقه خاورمیانه است که توانایی انجام تست‌های آزمایشگاهی تا سطح ۲۸۰۰ کیلوولت را دارد.

" علیرضا کلاهی " افزود: ۸۰ درصد نیاز شرکت‌های برق منطقه‌ای به کابل‌های فشار قوی ازطریق این شرکت تامین می‌شود.

وی با انتقاد از وجود کالاهای تقلبی و کم‌فروشی در بخش سیم و کابل، گفت: شرکت سیم و کابل ابهر نخستین تولیدکننده کابل خودنگهدار در کشور است که به‌دلیل رواج کالاهای تقلبی، این محصول شرکت در بازار نیست.

وی با اعلام آمادگی برای ساخت انبوه کابل‌های ۴۰۰ کیلوولت، اظهار داشت: هم‌اکنون یک نمونه از این نوع کابل را در کشور تولید کرده‌ایم اما به‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی، امکان تامین مواد اولیه آن میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اتصال جزیره کیش به شبکه سراسری و همچنین اتصال شبکه برق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، این آمادگی را داریم که درصورت انعقاد قرارداد، فناوری ساخت کابل‌های زیردریایی را بومی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز