خبرگزاری کار ایران

نمایش مستند آیدا در آینه شاملو در خانه هنرمندان

کد خبر : ۲۱۶۲۵۵

فیلم مستند «آیدا درآینه شاملو» با موضوع جایگاه و نقش آیدا در زندگی شاملو به تهیه کنندگی و کارگردانی «مختار شکری‌پور» است.

فیلم مستند «آیدا درآینه شاملو» با موضوع جایگاه و نقش آیدا در زندگی شاملو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مختار شکری‌پور» طی سانسی ازساعت ۱۹ تا ۲۱ پنج شنبه، اول آبان، در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ در این فیلم، «آیدا» از همسرش «احمد شاملو» سخن گفته و چهره‌های مشهور فرهنگی و هنری شامل: محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، ایران درودی، محمدرضا اصلانی، محمدشمس لنگرودی و علی رفیعی از زندگی شاملو و آیدا و همچنین نقش آیدا در زندگی شاملو و تاثیری که وی روی زندگی احمد شاملو گذاشته؛ سخن گفته‌اند.

یکی از بخش‌های جالب توجه این فیلم، حضور زنده‌یاد سیمین بهبهانی است که سخنانی درخصوص موضوع فیلم دارد. تیتراژ پایانی این فیلم هم با صدای «شهرام ناظری» است که شعر «طرح» شاملو را با ساز و آواز اجرایی ویژه کرده است.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به «ابوالفضل کریمی اصل» و «حمید قوامی» و «علیرضا سعادت نیا» به عنوان تصویربرداران و «محمد ناصری» به عنوان تدوینگر فیلم اشاره کرد.

این فیلم ۴۳ دقیقه‌ای، فصلی گسترش یافته و البته مستقل از فیلم مستند بلند با عنوان «پرواز در دایره حضور» است که در ۹ فصل و با گفتارهایی از دیگر چهره‌های فرهنگی مطرح و همچنین با حضور افتخاری چندنفر از دیگر بازیگران مطرح سینما و تئا‌تر(برای ساخت جلوه‌هایی بصری و نمایشی ازآثار شاملو) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مختارشکری‌پور» ساخته شده است و به تازگی به همت موسسه فرهنگی هنری قرن جدید درشبکه نمایش خانگی توزیع شده است وسال گذشته هم در بخش مسابقه هفتمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشت.

مختار شکری‌پور، کارگردان و تهیه کننده این فیلم، بیش از ۱۰سال است که در روزنامه‌ها و نشریات مختلفی در زمینه نقد سینما، تئا‌تر، شعر و همچنین انجام مصاحبه‌های بلند با چهره‌های معتبر هنری و ادبی فعالیت مستمر داشته و دارد. علاوه براین، در زمینه شعر و ترجمه شعر هم فعالیت‌هایی داشته و به تازگی کتابی هم از گزیده شعرشیرکو بی‌کس از شاعران معاصر کُرد از او توسط نشر نگاه منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز