خبرگزاری کار ایران

۴ کتاب تازه در نشر مروارید

کد خبر : ۲۱۶۲۵۴

یک منهای یک با گردآوری و ترجمه‌ی سیروس قهرمانی، جزم‌اندیشی مسیحی نوشته‌ی اریک فروم با ترجمه‌ی منصور گودرزی، تاجماه نوشته‌ی فریده فرجام و اعترافات یک رمان‌نویس جوان نوشته‌ی اومبرتو اکو توسط مروارید منتشر شدند.

«یک منهای یک» با گردآوری و ترجمه‌ی سیروس قهرمانی توسط نشر مروارید منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ یک منهای یک مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است. در داستان‌های این مجموعه دو نقطه‌ اشتراک دارند: اول آن‌که از هفته‌نامه‌ی ادبی نیویورکر انتخاب شده‌اند و دلیل دوم این‌که از میان تعداد زیادی از داستان‌های این مجله‌، آن‌هایی که بیشتر با سلیقه‌ی نویسنده همخوانی داشته‌، ترجمه شده‌اند.

این داستان‌ها از نظر سبک و ساختار متفاوت‌اند: داستان‌های رئالیستی، علمی تخیلی، مدرن فانتزی، اما درون‌مایه‌ی بیشنر آن‌ها چالش ذهن انسان امروز است.

این کتاب ۲۱۵ صفحه دارد و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «اگر براق‌کننده جوان‌ترم می‌کرد، خوش‌تیپ نشانم می‌داد، پوستم را صاف می‌کرد، دندان‌هایم را ردیف می‌کرد و شکل دماغم را تغییر می‌داد؛ می‌دانستم حقه‌ی فنی ترسناکی در کار است و به جای آن که مثل یک ابله فریب بخورم، با مشت آینه‌ها را خرد می‌کردم. تصویر توی آینه اما بدون تردید خودم بود؛ نه جوان، نه خوش‌تیپ، نه هیچ چیز ویژه‌ای، کمی قوز کرده، شکمی نسبتا بزرگ، کیسه‌ای زیرچشم‌ها، از آن مردهایی که کسی دلش نمی‌خواهد شبیهش باشد.»

جزم‌اندیشی مسیحی

«جزم‌اندیشی مسیحی و جستاری در مذهب، روانشناسی و فرهنگ» نوشته‌ی اریک فروم با ترجمه‌ی منصور گودرزی در نشر مروارید به چاپ پنجم رسید.

این کتاب ۲۵۵ صفحه دارد و با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در ۵۵۰ نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب به دو بخش جزم‌اندیشی مسیحی با سرفصل‌های: روان‌شناسی و ماهیت مسئله، کارکرد روانی - اجتماعی مذهب، مسیحیت نخستین باورهای آن، تحول مسیحیت و جزمیت هم‌‌گوهری، تحول جزم‌اندیشی تا آغاز شورای نیسن، یک تحلیل دیگر و نتیجه‌گیری است.

و بخش دوم جستارهایی در مذهب، روانشناسی و فرهنگ با سرفصل‌های: شرایط کنونی انسان، جنس و شخصیت، روانکاوی - علم یا حز سیاسی؟، شخصیت انقلابی، پزشکی و مسائل اخلاقی انسان نوین، محدودیت‌ها و خطرات روانشناسی و مفهوم پیشگویانه صلح بخش بندی می شود.

تاجماه

نمایشنامه‌‌های «تاجماه / عروس / هوای مقوایی» نوشته‌ی فریده فرجام توسط مروارید به بازار کتاب عرضه شد.

نمایشنامه‌های تاجماه درباره‌ی غروب یک روز پاییز در زمان قاجار و در خانه‌ی اشرافی در محله‌ی نزدیک کاخ گلستان نوشته شده است.

قطعه‌هایی از هر نمایشنامه را در زیر می‌خوانیم: «تاجماه: وقتی به خودم نگاه کردم، ترسیدم… دیدم مثل گلاب منو تو یه شیشه‌ی سبز و شکننده ریختن… اون‌وقت این شیشه رو، یک مرد، آروم و بی‌سروصدا، زیر سرداریش قایم کرده تا هروقت سرحال بود، اونو بو کنه… اما من، دستامو واز کردم و شیشه رو شیکستم.

عروس: بتول خانم - کجا پاشم برم؟ اینجا خونه‌ی منه. این زندگی مال منه. هرجا برم یه روز مهمونی، دو روز مهمونی، روز سوم باید برگردم سر خونه و زندگی خودم.

هوای مقوایی: مارگیر - همین حالا این حیوون به همه‌ی ما می‌گه کی راهش از راه حق جدا شده…پاشو

رفیق…پاشو…خدا نیش تورو بی‌خودی نیافریده. پاشو به این مردم حالی کن که کلک می‌زنن»

این کتاب ۱۶۶ صفحه دارد و با قیمت ۹۵۰۰ تومان در ۱۶۵۰ نسخه منتشر شده است.

اعترافات یک رمان‌نویس جوان

چاپ دوم «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» نوشته‌ی اومبرتو اکو با ترجمه‌ی مجتبی ویسی توسط مروارید منتشر شد.

این کتاب تحشیه‌ای است بر متن رمان‌نویسی اکو. این تحشیه اما، در مواردی از خود متن فراتر می‌رود و تصویری همزمان از اکوی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز را به ما می‌نمایاند: بنیان‌های فکری، الگوهای نوشتاری و دلبستگی‌های او را در مقابل ما می‌گستراند. او انگار در این کتاب خود نویسنده‌اش را نیز زیر میکروسکوپ خود محققش گذاشته و به بررسی آن پرداخته است.

«اعترافات یک رمان‌نویس جوان» ۲۰۱ صفحه دارد و با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان و ۱۱۰۰ نسخه در بازار کتاب به فروش می‌رود.

این کتاب ۴ فصل با عناوین: نوشتن از چپ به راست، مؤلف - متن و تأویل‌گران، ملاحظاتی چند در باب شخصیت‌های داستانی، فهرست من دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز