خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران:

سرانه فضای سبز عمومی مازندران، کمتر از سه متر مربع است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۳۲

استان مازندران به رغم مواهب طبیعی خدادادی در مقایسه با استاندارد فضای سبز محیط زیست سازمان ملل متحد و استاندارد فضای سبز کشور از سهم سرانه پایینی برخوردار است.

مدیر کل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران در خصوص توسعه فضای سبز و ضرورت احقاق سیاست های آن گفت: استان مازندران به رغم مواهب طبیعی خدادادی اعم از جنگل و سایر چشم اندازهای طبیعی دیگر از منظر فضای سبز عمومی در مقایسه با استاندارد فضای سبز محیط زیست سازمان ملل متحد که ۲۰ تا ۲۵ متر مربع بوده و استاندارد فضای سبز کشور که ۷ تا ۱۲ متر مربع می باشد؛ از سهم سرانه پایینی برخوردار بوده و تنها حدود سه متر مربع را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از ساری، ایرج ولی پور با بیان مطلب فوق اظهار داشت: از این روی، به منظور ارتقاء کمی و کیفی و برنامه ریزی بهینه در امر توسعه و ترویج فضای سبز و نهالکاری در استان، ستاد عالی توسعه فضای سبز در استان شکل گرفته، جلسات مختلفی با دستگاههای اجرایی عضو تشکیل و سوابق اجرایی گذشته مورد بحثو بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران، تصریح کرد: هم چنین به منظور اجرای ادامه سیاست ها در این مورد نیز شیوه نامه توسعه و ترویج فضای سبز و نهالکاری در استان تدوین گردیده است که در این فرایند مباحثی نظیر استاندارد سازی سرانه فضای سبز، شناسایی دستگاههای متولی و اعضای ستاد عالی توسعه فضای سبز و تشریح وظایف اعضای کارگروه های مختلف در این خصوص در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان و بلند مدت به تفصیل تعیین گردیده است.

این مقام مسئول به اجرای چند طرح نهالکاری در شهرستان های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: در گام اول در حوزه شهرداری های استان، پایلوت های اجرایی محور اصلی ساری به قائمشهر توسط شهرداری ساری، محور اصلی بابل به آمل در محدوده شهرداری های زرگر محله و دابودشت، میدان ورودی نوشهر توسط شهرداری نوشهر، محور چالوس به هچیرود تا نمک آبرود توسط شهرداری هچیرود، محور فرودگاه توسط اداره کل راه و شهرسازی و ساماندهی پارک سی سنگان توسط اداره کل منابع طبیعی نوشهر، انتخاب و اعتبار مورد نیاز ابلاغ گردید.

ولی پور ادامه داد: همچنین در برنامه کوتاه مدت، برنامه عملیاتی توسعه فضای سبز و نهالکاری استان در سالجاری با هدف توسعه و ترویج فضای سبز و کاشت بیش از یازده میلیون نهال با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط تدوین و در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز