خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

تعدد شرایط استخدامی نباید به تفاوت استانداردهای ایمنی در صنعت نفت منجر شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۲۴

«اینکه کارکنان فلان مجتمع پتروشیمی یا پالایشگاهی از نظر استخدامی تابع قانون نفت یا کار هستند و یا اینکه محل کار آن‌ها در مناطق آزاد و ویژه استخدامی واقع شده است نمی‌تواند دلیلی بر متمایز بودن استاندارهای ایمنی و رفاهی این کارگران باشد».

یک کار‌شناس اقتصادی و رفاهی معتقد است دولت باید بطور جدی بر رعایت شدن استاندارهای ایمنی و رفاهی کارگران شاغل در پروژ‌های نفت، گاز و پتروشیمی نظارت کند.

«حسین راغفر» با اعلام این خبر در واکنشبه کشته شدن یک کارگر درحادثه انفجار پالایشگاه فجر جمبه ایلنا گفت: از یکسو توسعه صنایع پتروشیمی یکی از برنامه‌های دولت برای خروج از وضعیت تورمی است، و از سوی دیگر کارکردن در کارگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به لحاظ ماهیتی و محیطی برای کارگران شاغل در صنایع دارای عوارض سخت و زیان آور است.

این اقتصاددان حوزه رفاه که معتقد است با توجه به نقش کلیدی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نامناسب بودن شرایط کار در این صنایع، دولت وظیفه تامین تمامی امکانات ایمنی و رفاهی نیروهای انسانی شاغل در این صنایع را برعهده دارد، افزود: وزاتخانه‌های نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولیان امر وظیفه دارند تا با بررسی حوادثکار اتفاق افتاده در مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی، درصد وقوع چنین حوادثی را به صفر برسانند.

وی در عین حال با یادآوری اینکه ممکن است به واسطه واگذاری مالکیت و مدیریت برخی از مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی به بخش خصوصی، نحوه رعایت استانداردهای ایمنی و رفاهی دچار تحول شوند، گفت: با این حال نمی‌توان به نام متفاوت بودن قوانین استخدامی در نحوه تامین امکانات ایمنی و رفاهی کارگران شاغل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تفکیک قائل شد.

راغفر با تاکید براینکه ماهیت کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همواره یکی است به طور مشخص یادآور شد: اینکه کارکنان فلان مجتمع پتروشیمی یا پالایشگاهی از نظر استخدامی تابع قانون نفت یا کار هستند و یا اینکه محل کار آن‌ها در مناطق آزاد و ویژه استخدامی واقع شده است نمی‌تواند دلیلی بر متمایز بودن استاندارهای ایمنی و رفاهی این کارگران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز