خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع مردم زنجان: / ۲ /

زندگی عده‌ای در تفرقه مردم و دولت است / اولین " معروف " توسعه کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۲۰

گر می‌خواهیم معروف را ترویج کنیم اولین معروف توسعه در ایران کشور است؛ چرا ایرانی مسلمان باید به یک کشور صنعتی غربی برود و حسرت زندگی آنها را داشته باشد؟ وی خاطرنشان کرد: ایرانی دارای استعداد، هوش، محیط علم و دانش است و سرزمین ما سرزمین معادن، برکت و توسعه‌های انسانی است.

روحانی اختلاف و تفرقه را یکی از بالاترین منکرات عنوان کرد و تصریح کرد: چرا به اختلافات دامن می‌زنید؛ نگذارید تفرقه و شکاف در جامعه ما رخنه کند. اما گویی یک عده زندگی‌شان تنها در ایجاد شکاف و تفرقه در میان مردم و دولت، و این جناح و آن جناح می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم زنجان گفت: بیایید دست به دست هم دهیم وبا فقر مبارزه کنیم و به زندگی مردم توجه داشته باشیم و برای جوانان عزیزمان که فردا از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند به عنوان جوانانی صاحب نظر و متخصص فعل و کار تامین کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور ما باید در مسیر توسعه قرار گیرد افزود: اگر می‌خواهیم معروف را ترویج کنیم اولین معروف توسعه در ایران کشور است؛ چرا ایرانی مسلمان باید به یک کشور صنعتی غربی برود و حسرت زندگی آنها را داشته باشد؟

وی خاطرنشان کرد: ایرانی دارای استعداد، هوش، محیط علم و دانش است و سرزمین ما سرزمین معادن، برکت و توسعه‌های انسانی است.

روحانی اختلاف و تفرقه را یکی از بالاترین منکرات عنوان کرد و تصریح کرد: چرا به اختلافات دامن می‌زنید؛ نگذارید تفرقه و شکاف در جامعه ما رخنه کند. اما گویی یک عده زندگی‌شان تنها در ایجاد شکاف و تفرقه در میان مردم و دولت، و این جناح و آن جناح می‌گذرد.

وی گفت: نباید به تفرقه‌ها و اختلافات دامن بزنیم و اگر اشکال و گناهی هم بوده باید بگذریم چرا که ما تابع همان حسین بن علی(ع) هستیم که توبه خود را نیز قبول کرد و پذیرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: من در جامعه کسی را نمی‌بینم که گناهی بالاتر از گناه " حر " در روز اول و دوم محرم مرتکب شده باشد و هیچ فرد عظیم الشانی را در تاریخ بعد از پیغمبر و امیرالمومنین نمی‌یابم.

وی تاکید کرد: باید درس اتحاد و وفاق و برادری را از حسین بیاموزیم و به هم نزدیک شویم و دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

روحانی خاطرنشان کر: شما شاهد هستید تفرقه در میان مسلمان در دنیای امروز چه می‌کند؟ ببینید یک عده ناآگاه را به توحش دعوت کرده‌اند و یک عده هر روز آدمکشی و جنایت را به نام جهاد و اسلام به ناروا به راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه درس ابی عبدالله به ما درس برابری، گذشت و قبول و توبه از یکدیگر است افزود: درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است و شما می‌دانید که شب تاسوعا که بزرگترین مراسم را شما در زنجان به پا می‌کنید که مایه غرور و افتخار همه ایرانیان است درس گذشت و برابری است.

وی خطاب به مردم زنجان افزود: " یا ابوالفضل " شما ایران را به حرکت درمی‌آورد و شما می‌دانید در همان شب تاسوعایی که مورد تکریم شماست امام حسین(ع) خیمه‌ای را برپا کرد و عمر بن سعد را دعوت به مذاکره کرد؛ امام حسینی که آگاه است و می‌داند که فردا و پس فردا ایام شهادت او و یارانش است اما با دنیا اتمام حجت کرد و شب تاسوعا ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مساله با جنگ پایان نیابد.

روحانی ادامه داد: امام حسین نه از " جنگ " می‌ترسید و نه شهادت اما به ما یاد داد که حتی با دشمن نیز باید به گونه‌ای رفتار کنیم که منطق دنیا ما را پیروز در صحنه مذاکره بداند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما امروز در عرصه سیاست با قدرت‌های بزرگ مذاکره می‌کنیم و در اولین قدم‌ها نیز به پیروزیْ‌هایی دست یافتیم.

وی تاکید کرد: پشتیبانی مردم و حمایت رهبری به عنوان پشتوانه اصلی مذاکرات ماست و ما به تعاملات سازنده با جهان به یاری خدا ادامه خواهیم داد.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ملت بزرگ ایران بداند ما از حق مردم کوتا نخواهیم آمد اما با این حال با همه قدرت در پی آن هستیم تا دیوار ظالمانه تحریم را برای همیشه از میان برداریم.

روحانی در ادامه خطاب به مردم زنجان گفت: ما به زنجان آمدیم تا چهره نورانی ولایتمدار شما را زیارت کنیم و پیشنهادات و مطالبات‌تان را بشنویم و با هم برای توسعه زنجان همفکری کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با یادآوری به اینکه ۷۱ پروژه برای استان زنجان ظرف سال‌های ۹۳ و ۹۴ اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: ۳۸۷ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مدنظر قرار داده‌ایم و به خاطر وضع آب و هوا است که نمی‌توانیم قول اجرای آنها را برای امسال به شما بدهیم.

وی اضافه کرد: دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین، توسعه دانشکده‌های صنعتی در استان زنجان، گازرسانی به ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار از جمله طرح‌هایی است که طی سه سال پیشروی دولت یازدهم در استان زنجان به اجرا در خواهد آمد و ان‌شاءالله استان زنجان جزو اولین استان‌هایی خواهد بود که همه روستاهایش دارای گاز خواهند شد.

رئیس جمهور با اشاره به استعداد فراوان انرژی در استان زنجان یادآور شد: بر این اساس پتروشیمی این استان را توسعه خواهیم داد که مشکلات اجرایی آن حل و فصل شده و ۲۶۵ میلیون یورو فاینانس آن نیز حل شده است که به حول قوه الهی این پروژه انجام خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های الکترونیک و آی. تی کشور خواهد شد، عنوان کرد: برای آبیاری تحت فشار در سال‌های گذشته قدم‌هایی برداشته شده است که ظرف امسال تا پایان ۹۴،۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت برنامه آبیاری مدرن تحت فشار قرار خواهد گرفت و همچنین لایحه‌ ویژه اقتصادی برای زنجان به مجلس دادیم که از اکنون به مسئولین و استاندار زنجان اعلام می‌کنم این طرح را در زنجان شروع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز