خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

نگاه مشفقانه از وقوع جرم در نیروهای مسلح پیشگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۰۸

نگاه مشفقانه، پدرانه و دلسوزانه می‌تواند از وقوع جرم و ایجاد ضرب و جرح در نیروهای مسلح پیشگیری می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: نگاه مشفقانه، پدرانه و دلسوزانه می‌تواند از وقوع جرم و ایجاد ضرب و جرح در نیروهای مسلح پیشگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ ایوب رحیمی در نشست مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح که با موضوع ایراد ضرب و جرح در لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد بیان داشت: تمام خدماتی که در کشور انجام می‌شود مدیون تلاش‌ها و زحمات طاقت فرسای نیروهای مسلح است که با تامین آرامش و امنیت درجامعه، بستر ارائه این خدمات را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در وقوع جرم عوامل مختلفی از قبیل خانواده، محیط اجتماعی و حتی عناصر جغرافیایی نقش دارند که شناخت این عوامل و میزان تاثیر هریک از آن‌ها در شخصیت و تربیت افراد می‌تواند دربرنامه‌ریزی جهت پیشگیری از وقوع جرائم به مدیران و مسئولان کمک کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: نیروهای مسلح زمانی نیرو‌ها را تحویل و استخدام می‌کنند که این افراد به مرحله‌ای از بلوغ رسیده و شخصیت اصلی و پایه آنها شکل گرفته است فلذا تغییر رفتار آنها کار سختی است.

وی ادامه داد: به همین خاطر برای اصلاح رفتارهای اجتماعی و تربیت نیروهای سالم در جامعه باید از خانواده شروع کرد و این نیازمند یک حرکت اجتماعی و فرهنگی است.

رحیمی یادآورشد: مدارس و دانشگاه‌ها باید از تجربیات و دستاوردهای نیروهای مسلح در برخورد با جرائم حوزهٔ کاری خود استفاده کنند و این موارد می‌تواند در متون درسی نیز وارد شود و متناسب با مناطق و نواحی مختلف به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ پیشگیری اظهارداشت: خوشبختانه درحال حاضر فرهنگ پیشگیری در جامعه نهادینه شده و یک رویکرد و نگاه مشفقانه و پدرانه با مسائل درحال شکل گیری است.

وی افزود: دستگاههای نظارتی درصورت وقوع جرم ابتدا باید پیشگیری کنند و با نگاه دلسوزانه و پدرانه بتوانند هشدار و انذار لازم را به افراد بدهند تا از ادامه جرم و رفتار خلاف پیشگیری کنند که قطعا «با این رویکرد تخلفات و جرائم کاهش پیدا خواهد کرد و این موضوعی است که در دین اسلام به عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز