خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای آموزش نیروهای عراقی

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۶۱

مقام‌های ارشد آمریکا گفتند که عراق برای نیروی زمینی آمریکا درخواستی نداده‌ است و رئیس‌جمهوری این کشور نیز تصمیمی برای اعزام نیروی زمینی به عراق ندارد.

مقام‌های ارشد آمریکا امروز –چهارشنبه - اعلام کردند که برای پاسخگویی هرگونه نیاز نیروهای عراقی در زمینه آموزش و مشاوره نظامی آمادگی کامل دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» معاون مشاور امنیت کاخ سفید و مقام‌های ارشد دیگر در سفری به عراق در دیداری با مقام‌های بلندپایه این کشور درباره آموزش و امنیت نظامی عراق گفت‌و‌گو کردند.

بلینکن با اشاره به حضور نزدیک به هزار و ۴۰۰ مشاور و کارمند امنیتی دیپلماتیک آمریکایی در عراق گفت که مقام‌های آمریکایی قصد دارند از نیروهای امنیتی خود در عراق به بهترین نحو استفاده کنند.

جزئیات این دیدار مشخص نشده است اما برخی گزارش‌ها از احتمال استفاده از روش موردی خبر داده‌اند.

مقام‌های ارشد آمریکا گفتند که عراق برای نیروی زمینی آمریکا درخواستی نداده‌ است و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز تصمیمی برای اعزام نیروی زمینی به این کشور ندارد.

مقام‌های ارشد آمریکایی اضافه کردند که حوزه عملی هر مشاور نظامی آمریکایی به طرح برنامه نظامی و راهنمایی در این بخش محدود می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز