خبرگزاری کار ایران

ارتش لیبی منطقه «بنینا» را آزاد کرد

کد خبر : ۲۱۶۱۳۴

آزادسازی بنینا از شبه‌نظامیان در مقابل بهای سنگینی انجام شد و این فرودگاه تبدیل به شهر اشباح شده است.

ارتش لیبی توانست فرودگاه و منطقه «بنینا» را از کنترل شبه‌نظامیان آزاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ونیس بوخماده» فرمانده نیروهای ویژه ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش، فرودگاه و منطقه بنینا واقع در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر «بنغازی» را از کنترل شبه‌نظامیان آزاد کردند.

شاهدان عینی گفتند که آزادسازی بنینا از شبه‌نظامیان در مقابل بهای سنگینی انجام شد و این فرودگاه تبدیل به شهر اشباح شده است.

این شاهدان افزودند که تمام ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان و حتی مسجدی که در نزدیکی فرودگاه قرار دارند یا به شدت آسیب دیده یا کاملا تخریب شده‌اند.

یک منبع نظامی نیز گفت که منطقه بنینا تبدیل به منطقه‌ای فاجعه‌دیده شده است.

برخی منابع نیز گفتند که از چهارشنبه گذشته تا کنون در جریان درگیری میان نیروهای ارتش لیبی و شبه‌نظامیان در بنغازی و نزدیکی فرودگاه بنینا۷۰ نفر کشته شده‌اند.

ارتش لیبی پس از آزادی بنینا به سمت بنغازی پیشروی کرد.

در تحولی دیگر، دولت قانونی لیبی از مردم طرابلس خواست دست به عصیان مدنی بزنند و در انتظار آزادی این شهر از کنترل شبه‌نظامیان بمانند.

دولت لیبی به ارتش دستور داده است پایتخت که اکنون در کنترل شبه نظامیان شهر «مصراته» است را از کنترل این شبه‌نظامیان آزاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز