خبرگزاری کار ایران

متون کهن عاشورایی در یک کتاب منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۲۷

این بسته حاوی آثار نایابی چون: هفت دیوان محتشم کاشانی؛ دیوان الهامی کرمانشاهی شاعر کرمانشاهی قرن سیزدهم و فیض الدموع در شرح حماسه کربلاست.

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراثمکتوب، اقدام به فراهم آوردن مجموعه ای از متون عاشورایی منتشره خود کرده که در قالب بسته ای با نام نظم گریه‌خیز به دوستداران ادب حماسی فارسی عرضه می شود.

به گزارش ایلنا؛ این بسته حاوی آثار نایاب موسسه پژوهشی میراثمکتوب است که در شمارگان محدود به این مناسبت بازچاپ شده و شامل این کتاب‌هاست:

۱ - هفت دیوان محتشم کاشانی(دوره دو جلدی) شاعر بلند آوازه قرن دهم کاشان که دوازده بند او در سوگ عاشورا مشهورتر از مشهور است.

۲ - دیوان الهامی کرمانشاهی شاعر کرمانشاهی قرن سیزدهم که به سبک شاهنامه به شرح منظوم حماسه کربلا پرداخته است.

۳ - فیض الدموع در شرح حماسه کربلا به نثر از آثار برجسته میرزا ابراهیم بدایع نگار تهرانی، از ادبای دوران قاجار.

وبلاگ نظم گریه خیز هم به مناسبت چاپ این آثار و به منظور معرفی آن به مخاطبان و فراهم آوردن مجالی برای ارایه نظرات آنان در این مورد از روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به آدرس www. forooshemiras. blogfa. com و یا با عنوان فارسی «نظم گریه خیز» راه اندازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز