خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران خبر داد؛

تسهیل روند تجارت با اجرای سامانه یکپارچه گمرکی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۳۴

با اجرایی شدن سامانه یکپارچه گمرکی روند اجرایی گمرک در مورد واردات از ۲۶ روز به ۳ روز تقلیل یافته که این امر تسهیل تجارت را در پی داشته است.

رییس گمرک ایران با اشاره به اجرایی شدن سامانه یکپارچه گمرکی با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: با اجرایی شدن این سامانه روند اجرایی گمرک در مورد واردات از ۲۶ روز به ۳ روز تقلیل یافته که این امر تسهیل تجارت را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسعود کرباسیان روز سه شنبه در جمع دبیران کمیسیون های استانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: با اجرایی شدن این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و وارد کنندگان هر زمان و از هر مکانی می توانند وارد سامانه شده و به اظهار گمرکی بپردازند.

وی، کاهش زمان روند گمرکی را موجب صرفه جویی ۲۸۰ میلیارد ریالی در واردات برای بخش تجاری ایرانی اعلام کرد.

کرباسیان از افزایش ۱۳۰ درصدی درآمد گمرک به واسطه اجرایی شدن این سامانه خبر داد و گفت: زمان لازم برای صدور پروانه در مورد صادرات نیز از هفت به یک روز کاهش پیدا کرده است.

کرباسیان با بیان اینکه به منظور رایانه ای شدن صدور پروانه، گمرک برنامه ریزی های لازم را به عمل آورده است، افزود: با اجرایی شدن این امکان دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

وی، روان سازی تجارت را از جمله وظایف گمرک برشمرد و افزود: کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل تجارت موجب شده تا در واردات موبایل شاهد افزایش ورود این کالا از طریق مرزهای قانونی باشیم.

رییس کل گمرک اجرای سامانه الکترونیکی را موجب ایجاد امکانی برای ارتباط با سیستم جهانی گمرک دانست و افزود: در نتیجه اجرایی شدن این سامانه می توانیم اصالت کالا را تعیین و اعلام کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه به دنبال پنجره واحد تجارت فرامرزی هستیم، گفت: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته توانسته ایم رتبه گمرک ایران را از ۱۲۶ به ۶۳ بهبود بخشیم که این امر حاصل بهره گیری از فناوری های نوین الکترونیکی است.

کرباسیان، نقش گمرک را راستی آزمایی عنوان کرد و افزود: وقتی حدود ۲۰ میلیارد دلار از مبادی غیررسمی کالا وارد کشور شده بدین معنی است که حقوق دولت در این بخش تضییع شده و باید چاره ای برای حل این معضل اتخاذ کند.

وی گفت: با توجه به مقررات و بخشنامه های صادره برای واردات کالا مدت زمان ورود کالا به صورت رسمی به کشور هفت روز بود در حالی که همین کالا را قاچاقچیان به صورت غیررسمی بدون فوت وقت وارد کشور کرده و به فروش می رسانند.

رییس گمرک کشور با اشاره به مشکلات واردکنندگان کالای قانونی، افزود: در مرزهای کشور ۴۵ قانون و ۱۵ کنوانسیون را رعایت می کنیم که بعضا این قوانین در تعارض با یکدیگر هستند.

وی به هزینه های مترتب بر واردات قانونی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از واردکنندگان کالا با مشاهده این مشکلات به ناچار به سمت واردات غیر قانونی ترغیب می شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز