خبرگزاری کار ایران

«فصل جوان تئاتر» در ایرانشهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۵۸

«فصل جوان تئاتر» تماشاخانه ایرانشهر عصر روز گذشته با حضور علیرضا نادری در آیین افتتاح نمایش‌های «صدای آهسته برف» و «بالاخره این زندگی مال کیه؟» آغاز شد.

آیین گشایش نمایش‌های فصل جوان تماشاخانه ایرانشهر با حضور اصحاب رسانه، هنرمندان و مدیر تماشاخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ‌ زنگ افتتاح این مراسم روز گذشته – ۲۸ مهرماه – توسط علیرضا نادری - نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه – با ستایش از نواندیشی سه کارگردان جوان حاضر، ‌ زده شد.

در ابتدای مراسم، رمضانی که نمایش " صدای آهسته برف " را در سالن ناظرزاده روی صحنه می‌برد؛ ضمن تشکر از حضور علیرضا نادری اظهار داشت: افتخار اولم این است که زنگ افتتاح نمایش‌مان توسط علیرضا نادری نواخته می‌شود و افتخار دومم همراهی عوامل گروهی بود که پا به پای من زحمت کشیدند و در تجربه من سهیم شدند.

اشکان خیل‌نژاد کارگردان جوان دیگری که پیش از این با اجرای نمایش " پچ پچه‌های پشت خظ نبرد " در تالار مولوی، توانایی خود را در کارگردانی، به اثبات رسانده است؛ در ادامه سخنان رمضانی گفت: ذهن من الان مشغول نمایش جابر رمضانی است؛ این خصلت جوانانه است که نگران نمایش یکدیگر باشیم. نسل ما دوست دارد دیده شود و مورد نقد قرار گیرد.

کارگردان نمایش " بالاخره این زندگی مال کیه؟ " ضمن برشمردن دیگر خصلت هم‌نسلانش یادآور شد: عوامل گروه من و دو کارگردان دیگر، پای ایده‌های خود ایستادند؛ تمرین کردند و تلاشی که گاه خارج از حد توان‌شان بود به خرج دادند تا بتوانیم جواب اعتماد مجید سرسنگی را به درستی بدهیم.

خیل‌نژاد ضمن اشاره به علیرضا نادری گفت: همچنین از اعتماد و حضور علیرضا نادری که من و همه اعضای گروهم، ‌ عاشقانه دوستش داریم، تشکر می‌کنم. استادی که قبلا، جازه داد نمایشنامه‌اش را روی صحنه ببرم.

محمد مساوات نیز که قرار است از ۲۳ آبان‌ماه با نمایش " خانواده " ادامه دهنده اجرای فصل جوان تماشاخانه ایرانشهر باشد؛ به ابراز خوشحالی از حضور اساتید، هنرمندان و خبرنگاران و عکاسان بسنده کرد.

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر با تأکید این نکته که فاصله هنرمندان تیاتر، نسبت به گذشته کم شده است؛ تصریح کرد: فاصله هنرمندان تیاتر در گذشته ۲۰ سال یا بیشتر بود یعنی دو دهه طول می‌کشید تا کارگردان جدیدی در عرصه تیاتر، قد علم کند، اما در چند سال گذشته ما شاهد فاصله کم ظهور کارگردان جدید، پرشور و خوش قریحه در تیاتر هستیم که امشب درها به رویشان باز می‌شود. امیدوارم در سالن‌های دیگر هم روی جوانان خوش ذوق باز شود.

علیرضا نادری – نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه – قبل از نواختن زنگ افتتاح دو نمایش " صدای آهسته برف " و " بالاخره این زندگی مال کیه؟ " خطاب به مجید سرسنگی گفت: تبریک می‌گویم به خاطر حسن انتخاب‌تان. من دو بار پای نمایش محمد مساوات که کلاسی بودند، نشسته‌ام و از شاگرد محمد چرم‌شیر، جابر رمضانی آموخته‌ام، با اشکان خیل‌نژاد در بدترین دوران زندگیم، پای نمایشش خندیده و گاه در خلوت گریسته‌ام. دریافتم که آنها بالا رفته‌اند؛ نه به چپ و نه راست رفته‌اند. این بالارفتن را تبریک می‌گویم.

کارگردان " کوکوی کبوتران حرم " در ادامه خواستار توجه جوانان به موضوع تِم و تایم برای رشد در تیاتر و زندگی شد و اینگونه توضیح داد: هر کسی تمی دارد که باید آن‌را در زندگی پیدا کند، با یافتن تم می‌توان محدودیت‌ها را برداشت. باید علت حضور خود در دنیا را بیابیم. همچنین به موضوع تایم و زمان دقت کنیم نه در گذشته بمانیم و آنتیک‌باز شویم و نه رویاپرداز شویم؛ زمان حال را درک کنیم.

علیرضا نادری در پایان از مجید سرسنگی به دلیل اینکه مصور لحظه‌های حال هستند، تشکر کرد و زنگ افتتاح سه نمایش " فصل جوان " را نواخت.

نمایش " صدای آهسته برف " نوشته مشترک پیام سعیدی - جابر رمضانی و دراماتورژی محمد چرم‌شیر با بازی فربد فرهنگ، افسانه ماهیان، محمدصادق ملکی و مریم نورمحمدی ساعت ۱۸:۳۰ اجرا خواهد داشت.

همچنین نمایش " بالاخره این زندگی مال کیه؟ " نوشته برایان کلارک و کارگردانی اشکان خیل نژاد با بازی نوید محمدزاده، هومن کیایی، معصومه رحمانی، محمد هادی عطایی، الهه شه‌پرست، ندا گلرنگی، کیوان ساکت‌اف، فرانک کلانتر، روزبه حصاری، محمد اشکان‌فر، نگین خامسی و ارنواز صفری ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز