خبرگزاری کار ایران

جلیلی در نطق میان دستور:

تیم مذاکره کننده برنامه‌ریزی جدی انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۹۳

مریکایی ها و برخی کشورهای عضو ۱ + ۵ که از یک طرف با تاخیر در به نتیجه رساندن مذاکرات زمان را مدیریت می کنند و از طرف دیگر با اقدامات مداخله جویانه چه به صورت نظامی و چه به صورت سیاسی یا اقتصادی در سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه با ایجاد بی ثباتی و ناامنی منابع این کشورها را تحت تاثیر قرار می دهند تا در پای میز مذاکرات با فشارهای وارده امتیازات بیشتری را کسب کنند که این اقدامات باید مدیریت شود.

عضو کمیسیون برنامه، لودجه و محاسبات مجلس گفت که تیم مذاکره کننده هسته ای باید یک برنامه ریزی جدی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جلیلی گفت: از تلاش های تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی که با دیپلماسی فعال خود در سیاست خارجی روند مذاکرات ۱ + ۵ را رو به جلو پیش می برند قدردانی می کنم و امیدوارم تیم مذاکره کننده برای استراتژی که امروز ۱ + ۵ در اتلاف زمان و تاخیراتی که برای دستیابی به توافق نهایی ایجاد می کند برنامه ریزی جدی انجام دهد.

وی افزود: آمریکایی ها و برخی کشورهای عضو ۱ + ۵ که از یک طرف با تاخیر در به نتیجه رساندن مذاکرات زمان را مدیریت می کنند و از طرف دیگر با اقدامات مداخله جویانه چه به صورت نظامی و چه به صورت سیاسی یا اقتصادی در سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه با ایجاد بی ثباتی و ناامنی منابع این کشورها را تحت تاثیر قرار می دهند تا در پای میز مذاکرات با فشارهای وارده امتیازات بیشتری را کسب کنند که این اقدامات باید مدیریت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد با یادآوری اینکه اکنون که استراتژی کاهش قیمت نفت در مراحل پایانی مذاکرات توسط برخی از کشورهای عضو اوپک به خصوص عربستان برای اجرای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دارد، گفت: با این کار می خواهند دولت جمهوری اسلامی ایران را در تحقق وعده های داده شده برای بهبود شرایط اقتصادی با مشکل مواجه نمایند و با فشار افزایش یافته اقتصادی بتواند قدرت چانه زنی در پای میز مذاکرات با ایران را افزایش دهند.

جلیلی خطاب به دولت افزود: تلاش کنید با فعال سازی ظرفیت های بیکار و افزایش درآمدهای غیر نفتی به کمک منابع بیایید تا فعالیت های بیشتر که نیاز اصلی امروز جامعه بخصوص تحرک بخشی به حوزه تولید است را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اعضای اوپک شرایط را برای ادامه فعالیت این سازمان زیر سوال می برند تصریح کرد: امروز اوپک سازوکاری مناسب برای ایجاد نقش در معادلات بین المللی ندارد و عملکرد ا ین سازمان امروزه زیر سوال رفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر قرار است در اوپک هر عضو برای منافع سیاسی و یا اقتصادی خود صرفا معادلات و اهداف این سازمان را نادیده بگیرد بایستی تصمیم جدی توسط اعضا نسبت به این کشور ها اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز