خبرگزاری کار ایران

رئیس توتال کشته شد / زندگی نفتی کریستوف دومارژی از ٢٣ سالگی تا پایان عمر

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۷۲

توتال در گذشته حضور فعالی در صنعت نفت و گاز ایران داشته است، این شرکت در دهه ١٣٧٠ شمسی با پذیرش قرارداد های بیع متقابل ایران، میدان نفتی فراساحلی سیری را در خلیج فارس توسعه داد.

مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال که برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران اظهار علاقه کرده بود به دلیل سانحه ای در فرودگاه مسکو کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کریستوفر دومارژی مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال براثر حادثه برخورد هواپیمای حامل وی با خودروی برف روب در یکی از فرودگاههای مسکو کشته شد.

النا کریلووا سخنگوی فرودگاه ونوکوووی مسکو، اعلام کرد در سانحه ای که از برخورد یک هواپیما با ماشین برف روبی پیش آمد، سه تن از اعضای تیم پرواز و یک مسافر جان خود را از دست دادند که تایید می کنم مسافر کشته شده مدیرعامل شرکت توتال است.

مدیرعامل فوت شده توتال، از علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران بوده و اظهار داشته بود در صورت بهبود شرایط همانند گذشته در پروژه های نفتی ایران وارد خواهد شد.

کریستوفر دومارژی پیش از این اظهار داشته بود در صورتی که شرایط قراردادهای ایران در بخش بالادستی به اندازه کافی جذاب باشد، شرکت توتال علاقه دارد پس از لغو تحریم ها در ایران سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه توتال به قوانین بین المللی پایبند است، گفته بود: توتال تا زمانی که ایران تحریم است با این کشور قراردادی امضا نمی کند.

دومارژری در خصوص مدل جدید قراردادهای نفتی ایران نیز اظهار گفته بود: هنوز اطلاعی درباره مدل تازه قراردادهای نفتی تهران نداریم اما بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد که در حال کار بر روی این مدل هستند.

توتال در گذشته حضور فعالی در صنعت نفت و گاز ایران داشته است، این شرکت در دهه ١٣٧٠ شمسی با پذیرش قرارداد های بیع متقابل ایران، میدان نفتی فراساحلی سیری را در خلیج فارس توسعه داد.

شرکت توتال با وجود اعمال تحریم علیه صنعت نفت ایران قرارداد توسعه فازهای ٢ و ٣ پارس جنوبی را با ایران امضا کرد، این شرکت فرانسوی همچنین در پروژه فاز ١١ توسعه میدان گازی پارس جنوبی حضور داشته است.

شرکت های نفت و گاز فرانسه در بهمن ماه سال گذشته در نشست هیات تجاری فرانسه در تهران در گفت و گوهای گروه نفت، گاز و پتروشیمی با همتایان ایرانی خود دیدار کردند.

در جریان این دیدار نمایندگان شرکت های توتال، جی دی اف سوئز و تکنیپ در گفت و گو با مقام های وزارت نفت ایران از آمادگی خود برای بازگشت به پروژه های ایرانی در صورت لغو تحریم خبر دادند.

کریستوف دومارژی که از سن ٢٣ سالگی نخستین تجربه شغلی خود را با حضور در بخش مالی شرکت توتال آغاز کرده بود در سانحه برخورد هواپیما با یک ماشین برف روب در مسکو جان باخت.

کریستوف دو مارژری از ٢١ مه سال ٢٠١٠ تاکنون نیز ریاست هیات مدیره این شرکت فرانسوی را برعهده دارد.

دو مارژری در سال ١٩٧۴ میلادی از سن ٢٣ سالگی در بخش مالی شرکت توتال مشغول به کار شد. وی ابتدا مسئولیت بخش بودجه را برعهده داشت؛ سپس فعالیت خود را در بخش سرمایه گذاری شرکتهای زیر مجموعه توتال در حوزه اکتشاف و تولید آغاز کرد.

مدیرعامل متوفی توتال در سال ١٩٨٧ میلادی مسئولیت گروه خزانه داری(مدیریت منابع مالی نقد یک سازمان و بخشی از حسابداری) این شرکت را برعهده گرفت.

وی در سال ١٩٩٠ میلادی نیز به بخش فعالیتهای تجاری شرکت توتال در حوزه خاورمیانه منتقل شد و در طول این دوران پستهایی از جمله مدیریت مالی، معاونت مدیرعامل حوزه خاورمیانه و مدیرعاملی حوزه خاورمیانه را تجربه کرد.

دو مارژری در مارس ١٩٩٢ معاون ارشد مدیرعامل شرکت توتال شد و همزمان به عضویت هیات مدیره این شرکت فرانسوی درآمد.

وی در ژوئن ١٩٩٥ میلادی به ریاست شرکت توتال خاورمیانه درآمد و در ماه مه ١٩٩٩ مدیرعامل شرکت توتال فینا شد.

دو مارژری در مارس سال ٢٠٠٠ در پی ادغام شرکت شرکت Elf(الف) با شرکت توتال، به سمت معاونت ارشد مدیرعامل این شرکت منصوب شد و در ژانویه ٢٠٠٢ ریاست حوزه اکتشاف و برداشت شرکت توتال فینا الف را برعهده گرفت.

شرکت توتال فینا الف در ۶ ماه مه سال ٢٠٠٣ به شرکت توتال اس ای(Total SA) تغییر نام داد.

دو مارژری نیز پست هایی از جمله مدیرعامل شرکت اکتشاف و برداشت توتال اندونزی، مشاور بین المللی شرکت ارائه خدمات چند ملیتی آلاینزدر مونیخ آلمان از ژانویه ٢٠١٠، عضویت در هیات مدیره موسسه فرانسوی CMD Patrimonial SARL، عضویت در هیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت توتال روسیه در پروژه گازی اشتوکمان، عضویت در هیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت توتال آذربایجان، عضویت در هیات مدیره شرکت ابوظبی مارین آپریتینگ و شرکت عراق پترولیوم، نماینده دائمی توتال در هیات مدیره توتال ابوظبی، عضو هیات مشاوران موسسه فرانسوی وایوندی از سال ٢٠٠٩، عضو هیات نظارت شرکت تکنیپ از ٣٠ آوریل ٢٠٠٩ تا ٣٠ آوریل ٢٠١٣، عضویت در هیات مدیره شرکت مهندسی و ساخت تکنیپ، عضویت در هیات مدیره شرکت بالادستی توتال انگلیس و عضویت درهیات مدیره شرکت اکتشاف و برداشت میانمار را در کارنامه کاری خود داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز