خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه:

توسعه مناسبات ایران و روسیه دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۶۵

طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقاء همکاری های تهران - مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه که در راس هیئت بلند پایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دو روزه به کشورمان سفر کرده است صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان مذاکرات رسمی میان مقامات دو کشور، طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقاء همکاری های تهران - مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به اشتراکات و مواضع اصولی دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، نفی یکجانبه گرایی در مدیریت بحران های بین المللی و همچنین ضرورت هم افزایی در ظرفیت های اقتصادی منطقه ای اظهار داشت: توسعه مناسبات همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران وفدراسیون روسیه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه منافع ملی دو کشور و تقویت ثبات و امنیت منطقه ای را بدنبال خواهد داشت.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات با تاکید بر ضرورت حل و رفع چالش های امنیتی بر اساس قوانین بین المللی، تداوم ارتباطات و رایزنی‌های منظم و مستمر میان ایران و فدراسیون روسیه را در افزایش درک مشترک نسبت به ضرورت ها و اولویت های همکاری دو جانبه ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به مذاکرات جاری در موضوع پرونده هسته ای ایران گفت: بهره مندی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و بلاشرط ایران بوده و مسائل موجود در این پرونده می بایست در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای ۱ + ۵ حل و فصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز