خبرگزاری کار ایران

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از پایگاه دریایی شانگ‌های

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۶۳

این سفر شرایط مناسب جهت بسترسازی و همکاریهای دوجانبه میان نیروی دریایی دو کشور را فراهم آورد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سفر به چین از پایگاه دریایی شانگهای دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفت.

سیاری همچنین از یگان ویژه نمونه و پایگاه هوادریای شانگهای بازدید کرد.

سرهنگ وانگ یانگ فرمانده پایگاه دریایی شانگهای ضمن خوشامدگویی به دریادار سیاری و هیات همراه، این سفر را در تاریخ همکاری‌های نظامی - دریایی دو کشور بی نظیر توصیف کرد.

وی با بیان این که این سفر، اولین سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین محسوب می شود، آن را نقطه عطفی در روابط دوجانبه دریایی دانست.

وانگ یانگ اظهار داشت: بسیار خرسندم که میزبان یک فرمانده عالیرتبه، در شانگهای هستم و فرمانده نیروی دریایی چین نیز به این سفر توجه ویژه ای دارد.

امیر سیاری نیز در سخنانی به سوابق تاریخی روابط دو کشور در زمینه دریایی پرداخت و تصریح کرد که برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز ارتقای همکاریهای دوستانه بین دو نیرو اهمیت ویژه ای دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: این سفر شرایط مناسب جهت بسترسازی و همکاریهای دوجانبه میان نیروی دریایی دو کشور را فراهم آورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالیرتبه نظامی یکشنبه این هفته وارد چین شد.

براساس این گزارش، در طول مدت حضور فرمانده نیروی دریایی کشورمان در چین، وی ضمن بازدید از مراکز آموزشی نیروی دریایی این کشور، دیدارهای مختلفی نیز با فرماندهان عالیرتبه این کشور خواهد داشت.

اواخر شهریور ماه سالجاری یک ناوگروه چینی برای نخستین بار با دو ناوشکن و ۶۵۰ نیرو وارد بندرعباس شده بود که از سوی سفیر چین در ایران و رییس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مورد استقبال قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز