خبرگزاری کار ایران

ابراهیم محلب:

مصر علیه هیچ کشور اسلامی اقدام نظامی انجام نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۱۰

مصر قصد ندارد به آمریکا به طور مستقیم در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق کمک کند حتی اگر بمباران این گروه تروریستی توسط آمریکا و هم پیمانانش برای شکست آن کافی نباشد.

نخست وزیر مصر اعلام کرد که قاهره هیچ برنامه‌ای برای دخالت نظامی در کشورهای اسلامی نظیر عراق و سوریه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ابراهیم محلب گفت که مصر قصد ندارد به آمریکا به طور مستقیم در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق کمک کند حتی اگر بمباران این گروه تروریستی توسط آمریکا و هم پیمانانش برای شکست آن کافی نباشد.

محلب افزود که قاهره اولویت را به تضمین ثبات داخلی می‌دهد زیرا مصر با تندروهایی رو به روست که درشبه جزیره «سینا» فعال هستند و دولت این کشور تندروهای فعال در لیبی را نیز تهدیدی خطرناک برای خود می‌داند.

وی تاکید کرد که مهم‌ترین مساله برای ارتش مصر حمایت از مرز‌ها، ثبات و حمایت از کشور است.

نخست وزیر مصر تصریح کرد که کشورش قصد ندارد در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند اما امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات که به این قاهره کمک‌های اقتصادی ارائه کرده‌اند، امنیت مصر است و امنیت مصر نیز امنیت این کشورهاست.

محلب در ادامه گفت که برای رویارویی با داعش در عراق علاوه بر بمباران مواضع این گروه تروریستی توسط آمریکا، ارتش عراق باید تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز