خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خبر داد:

ناکامی ۲۴ گروه تروریستی برای ورود به ایران

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۰۹

به طور کلی عناصری در نقاط مختلف جهان که گرایش به داعش دارند تلاش می‌کنند از مرز ایران به سمت عراق و سوریه حرکت کنند اما به صورت تشکیلاتی نیستند و تعدادشان بسیار کم است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشورگفت: ۲۴ گروه برای انجام عملیات انتحاری قصد ورود به کشور را داشتند که موفق شدیم دو گروه از آنها را قبل از اینکه به ایران وارد شوند نابود کنیم و عناصر آنها را به هلاکت برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دلیل دیر احضار کردن سفیر پاکستان به دنبال حمله تروریست‌ها به نیروهای مرزی کشورمان اظهار داشت: اتفاقا اعلام موضع ما به موقع بوده و ما درهمان موقع اعلام موضع کردیم و سوابق آن نیز موجود است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: ما موضع خود را به وزارت خارجه اعلام کردیم اما اسناد و مدارکی که این موضوع را ثابت می‌کند کافی نیست در صورتی که ما اعلام کردیم اسناد و مدارک لازم را در این خصوص داریم و مسئولین پاکستانی نباید این موضوع را انکار کنند.

وی گفت: من به صراحت می‌گویم که مرزهای ما با کشور پاکستان مشکل دارد و درخواست کردیم استقرار نیروهای غربی افزایش یابد تا امنیت بیشتر شود چرا که در این قسمت با پاکستانی‌ها مشکل داریم چون گروههایی که در آنجا حضور دارند مسایلی را ایجاد می‌کنند و ما قول می‌دهیم این مسایل را پیگیری کنیم.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حمله به پاسگاه و انهدام یک دستگاه تانک نیز توضیح داد: گروهک تروریستی جیش العدل این مساله را پذیرفته و در آن حادثه، نیروهای ما در برابر این گروه مقاومت کردند و موفق به عقب راندن آن‌ها شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوعی که در خصوص پاکستان باید متذکر شوم این است که نیروهای پاکستانی در تاریکی شب و هنگامی که لباس سیاه به تن داشتند وارد خاک ما شدند که این موضوع را مرزبانان پاکستانی نیز تایید می‌کنند یکی از این نیروهای پاکستانی در جریان درگیری با مرزبانان ما کشته شدند.

وی در خصوص اظهارنظر مقامات پاکستانی در رابطه با این موضوع نیز گفت: مقامات پاکستانی مدعی شدند که مرزبانان آنان در تعقیب اشرار وارد خاک ایران شدند اما این تنها یک ادعاست و ما نمی‌توانیم آن را تایید کنیم.

ذوالفقاری در خصوص آموزش نیروهای مرزی نیز تصریح کرد: ما به نیروهای مرزی خود به صورت مستمر آموزش داده‌ایم و در سایه این آموزش‌ها بوده که توانسته‌ایم بسیاری از حملات را دفع کنیم چراکه اگر این آموزش‌ها نبود، تعداد این حملات چند برابر می‌شد.

وی ادامه داد: بیشتری نیروهای ما به صورت ویژه آموزش می‌بینند و در زمینه‌هایی نیز البته با کمبودهایی روبرو هستیم.

معاون امنیت و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر تا ۷۰ درصد شاهد استقرار واحدهای پاسگاهی در مرزهای به سمت منطقه دریا و در سمت سراوان نیز در حال تکمیل پاسگاه‌ها و توسعه آن هستیم.

وی گفت: وقتی گروههای مسلح و چریکی که در منطقه ما نیستند به صورت پراکنده حملاتی انجام می‌دهند، این مسایل اتفاق می‌افتد اما ما تلاش می‌کنیم که این اتفاقات دیگر صورت رخ ندهد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: به عنوان مثال ۲۴ گروه برای انجام عملیات انتحاری قصد ورود به کشور را داشتند که موفق شدیم دو گروه از آنها را قبل از اینکه به ایران وارد شوند نابود کنیم و عناصر آن‌ها را به هلاکت برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیوستن برخی از نیروهای افغانی داعش از مرز ایران به عراق نیز گفت: به طور کلی عناصری در نقاط مختلف جهان که گرایش به داعش دارند تلاش می‌کنند از مرز ایران به سمت عراق و سوریه حرکت کنند اما به صورت تشکیلاتی نیستند و تعدادشان بسیار کم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز