خبرگزاری کار ایران

وزارت دارایی روسیه؛

بازار نفت با عرضه اضافی مواجه است / بودجه روسیه نسبت به قیمتهای پایین نفت مقاوم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۸۳

عربستان سعودی به عنوان یک صادر کننده عمده نفت علاقه دارد تا قیمتها را برای چند سال در محدوده ٨٠ دلار نگه دارد. این امر موجب کاهش سرمایه‌گذاریها در پروژه‌های جدید می‌شود.

وزارت دارایی روسیه بازگشت قیمت نفت را به بالای ١٠٠ دلار در هر بشکه در کوتاه مدت غیرمحتمل می‌داند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماکسیم اورشکین، مدیر اداره برنامه‌ریزیهای راهبردی وزارت دارایی روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی آر بی سی اعلام کرد که این وزارتخانه معتقد است روند کنونی کاهش قیمت نفت، روندی ساختاری است و بازگشت قیمتها به بالای ١٠٠ دلار در هر بشکه در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

اورشکین گفت: سرمایه‌گذاریها در تولید نفت در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است و بازار با عرضه اضافی مواجه است. به همین دلیل نیز کاهش قیمتها اجتناب‌ناپذیر است.

وی البته تاکید کرد که بودجه روسیه نسبت به قیمتهای پایین نفت مقاوم است.

این مقام وزارت دارایی روسیه افزود: عربستان سعودی به عنوان یک صادر کننده عمده نفت علاقه دارد تا قیمتها را برای چند سال در محدوده ٨٠ دلار نگه دارد. این امر موجب کاهش سرمایه‌گذاریها در پروژه‌های جدید می‌شود.

اورشکین با پیش‌بینی کاهش تولید نفت شیل آمریکا در شش ماه آینده گفت: خاصیت نفت شیل این است که بعد از گذشت یکسال از حفاری یک چاه، ٥٠ درصد ظرفیت آن از دست می‌رود که به آن معناست که تولید نفت شیل به شدت کاهش می‌یابد. به همین دلیل برای حفظ سطح کنونی تولید نفت، آمریکابه افزایش حفاریها نیازدارد.

وی افزود: از سوی دیگر، شرکتهای آمریکایی تنها در صورتی حفاریهای جدید را شروع می‌کنند که قیمت نفت در بازار به اندازه کافی برای اجرای پروژه‌های شیل سودآور باشد. اما قیمت ٨٠ دلار کنونی، برخی پروژه‌های شیل را غیراقتصادی می‌کند و موجب کاهش حفاریها می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز