خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش ابهر درمراسم افتتاح اتاق فکر آموزش و پرورش ابهر:

آموزش و پرورش، اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۷۲

مراسم افتتاحیه اتاق فکر آموزش و پرورش ابهر با حضور رضایی، مدیر آموزش و پرورش، ایمانی، فرماندار شهرستان ابهر و جمعی از کارشناسان، اساتید برجسته دانشگاهی، نخبگان پژوهشی، پیش کسوتان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: آموزش و پرورش اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است.

به گزارش اداره ایلنا از زنجان، اتاق فکر آموزش و پرورش این شهرستان، با حضور رضایی، مدیر آموزش و پرورش، ایمانی، فرماندار شهرستان ابهر و جمعی از کار‌شناسان، اساتید برجسته دانشگاهی، نخبگان پژوهشی، پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.

رضایی با اشاره به فلسفه تشکیل اتاق فکر آموزش و پرورش ابهر گفت: فراهم کردن پشتوانه خاص علمی و استفاده از فکر و اندیشه نخبگان پژوهشی، اهل قلم و معلمان و دانش آموزان متفکر و صاحب نظر برای اجرای برنامه‌های کیفی آموزشی و پرورشی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این اتاق فکر است.

وی با تأکید بر سیاست‌های چهارگانه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحقق کامل برنامه‌های ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت همه جانبه مردم، معلمان و دانش‌آموزان، ساماندهی بهینه منابع انسانی و بودجه ریزی عملیاتی باید رویکرد دانش مداری و پژوهش محوری مورد توجه جدی قرار گیرد.

رضایی با تاکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی کامل از اساتید برجسته دانشگاهی و نخبگان پژوهشی گفت: با تشکیل کمیته‌های مختلف تلاش می‌شود تا راهکارهای عملیاتی متناسب با وضعیت بومی شهرستان در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی ارائه و تدوین شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تفکر و خرد جمعی در تصمیم گیری و برنامه ریزی سیاست‌های آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است و ضرورت دارد، در برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و اجراء از تفکر، خرد و ایده‌های خلاق صاحبان فکر و اندیشه استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش ابهر ادامه داد: ضرورت اتاق فکر در سه پایه معنی پیدا می‌کند. الف: پایگاه فکرسازی، ب: بازسازی و اصلاح‌فکر‌ها، ج: بانک اطلاعات و دریافت فکر‌ها که این اتاق، با نشست کار‌شناسی از نخبگان فکری در فرهنگ، آموزش، پژوهش و رسانه، اطلاعات فکری را با اصل تعامل فکری دریافت و در بانک اطلاعات فکر ذخیره می‌کند و ما زمانی می‌توانیم به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه ملی برسیم که با نگاه دقیق و علمی آموزش و پرورش را اداره کنیم.

در ادامه این مراسم ایمانی فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی اگر وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌ای حضور نداشته باشد آن جلسه رسمیت پیدا نمی‌کند، خاطر نشان کرد: اساس موفقیت هر دستگاه و مجموعه‌ای در تفکر مثبت است و دراین تفکر، استفاده از تجربیات بر‌تر و یافته‌های علمی و پژوهشی در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه مدیریتی، گرفتار شدن مدیران تصمیم گیر در گیر و دار مسایل جاری و اجرایی است، افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت، اگر هم مدیران فرصت تفکر را بیابند در تصمیم گیری، تکیه بر تفکر منفرد چندان تضمینی برای موفقیت نخواهد داشت و لازمه عبور از این چالش، ایجاد ساختاری است که بتوان از طریق آن فکر را غنی و بارور ساخت.

در پایان این مراسم، به صورت نمادین، اتاق فکر آموزش و پرورش با حضور مسئولین و صاحب نظران و توسط نماینده دانش آموزان در مجلس شورای دانش آموزی افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز