خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مهم‌ترین برنامه معاونت آموزش متوسطه، بهبود کیفیت آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۶۵

ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارت‌های حرفه‌ای مدیران را در ارتقاء کیفیت آموزشی موثر دانست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده در این حوزه، تلاش ما این است که بر اساس برنامه پنجم توسعه، سهم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای وکاردانش را به ۵۰ درصد ارتقاء دهیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمود شهبازی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، امروز با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی آموزشی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: مهم‌ترین برنامه کاری این معاونت در سال تحصیلی جاری، بهبود کیفیت آموزشی است.

شهبازی ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارت‌های حرفه‌ای مدیران را در ارتقاء کیفیت آموزشی موثر دانسته، افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و حضور در جلسات شورای دبیران تلاش می‌کنیم تا مهارت‌های حرفه‌ای همکاران خود را با خردجمعی و هم اندیشی، افزایش دهیم.

وی پرهیز از هرنوع سطحی‌نگری را در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مهم دانسته اظهار داشت: سعی و اهتمام ویژه برای تحقق بحثکیفیت در همه ابعاد و واحد‌های آموزشی، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان درسال تحصیلی ۹۴-۹۳ است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی - یادگیری و ارزشیابی دانش آموزان را فصل مشترک آموزش و پرورش و اولیا دانسته بر توسعه مدیریت مشارکتی و بهره گیری از خرد جمعی در بهبود فعالیت‌های تعلیم و تربیت خواستار شد و از اولیا دانش آموزان خواست تا ارتباط بیشتری با مدرسه داشته باشند.

این مقام مسئول از تقویت نظارت بر عملکرد مدارس تاکید کرده اظهار داشت این نظارت به شکل ارزیابی علمی از عملکرد مدارس و مناطق در حوزه‌های اموزشی خواهد بود.

شهبازی در ادامه با اشاره به اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار داشت: مهارت آموزی و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهم‌ترین اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش است و در این راستا تلاش می‌کنیم تا با استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها، راه اندازی واجرای رشته‌های جدید در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با توجه به نیاز بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش آموزان در این مراکز فراهم کنبم ضمن اینکه در طول سال نیز با اجرای مسابقات علمی کاربردی کاردانش وعملی علمی فنی وحرفه‌ای زمینه ساز ایجاد شور و نشاط و افزایش خلاقیت در این مراکز باشیم.

شهبازی در پایان آموزش هنرجوبان، همراه با تولید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را از برنامه‌های حوزه فنی و حرفه‌ای و کار ودانش دانسته اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده در این حوزه تلاش ما این است که بر اساس برنامه پنجم توسعه، سهم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای وکاردانش را به ۵۰ درصد ارتقاء دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز