خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خواستار شد:

تدوین برنامه‌های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۶۴

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از این سازمان خواست برنامه‌های مهارت‌آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان را تدوین و اجرا کند.

استاندار گیلان، خواستار تدوین برنامه‌های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در این استان شد.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از این سازمان خواست برنامه‌های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان را تدوین و اجرا کند.

محمد علی نجفی در نشست با دکتر پرند، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تهران، با بیان اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز استان‌ها در میزان موفقیت این آموزش‌ها کمک می‌کند با اشاره به تولید روزانه ۲هزار تن زباله در گیلان گفت: ایجاد مشاغلی در راستای حفظ محیط زیست و تولید ثروت از زباله می‌تواند این تهدید را به فرصتی برای تولید ثروت بیشتر تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نداشتن مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار از دلایل آمار بالای بیکاری محسوب می‌شود، گفت: هر نوع سرمایه گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی به و‍یژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانش آموزی است که آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند این آموزش‌ها را باهمکاری صنایع استان به جوانان جویای کار ارائه دهد.

استاندار گیلان همچنین ورود شرکت‌های دانش بنیان در چرخه مدل ایجاد اشتغال در استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ترویج فرهنگ کار آفرینی در استان گیلان توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است.

کوروش پرند، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نیز در این نشست با استقبال از پیشنهادات استاندار گیلان گفت: تور کار آفرینی در گیلان با محوریت این سازمان در آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این تور کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به گیلان سفر می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز