خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

صفاخانه اصفهان باید احیاء شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۶۰

ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان با موضوع ادیان توحیدی و مسائل دینی جهان معاصر و با حضور نمایندگان و رهبران شاخص مسیحیان، زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناسبت برگزاری ششمین همایش بین المللی ادیان توجیدی در اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در راستای تحقق یکی از اهداف مهم دین مبین اسلام، یعنی ایجاد تعاملی اعتلایی علاوه بر برقراری زندگی مسالمت آمیز با پیروان سایر ادیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حبیب ا… ارزانی با اشاره به برگزاری این همایش در ۱۶ بهمن ماه سال جاری گفت: ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی اصفهان، با موضوع ادیان توحیدی و مسائل دینی جهان معاصر و با حضور نمایندگان و رهبران شاخص مسیحیان، زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی و مسائل جهان معاصر با شعار «دین و فرهنگ» در هتل عباسی برگزار خواهد شد، بیان داشت: از افتخارات اصفهان این است که یهودی و مسیحی و مسلمان به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند اما به اعتقاد من زندگی مسالمت‌آمیز، امری عادی است و آنچه باید مورد اهمیت قرار بگیرد، هم‌زیستی اعتلایی است نه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز.

وی افزود: مذاهب مختلف نباید تنها به فکر زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر باشند بلکه باید به یکدیگر تعالی ببخشند و در رشد و پیشرفت همدیگر تأثیر داشته باشند. یهودی‌ها و مسیحی‌های اصفهان در اقتصاد شهر و کشور سهیم هستند، این حضور اعتلایی است که مورد نظر ماست و باید به دنیا معرفی شود.

وی تأکید کرد: دبیرخانه بین المللی ادیان توحیدی در سال ۸۹ تأسیس شد و تنها دغدغه موسسه این بود که فضای ارتباطی بین ادیان را نشان داده شود و نهادی تشکیل دهیم تا ارتباط بین ادیان نهادینه شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان این فضای اعتلایی بین ادیان را از سال‌های خیلی دور داشته است، بیان داشت: ۱۱۳ سال قبل در زمان مرحوم آقا نجفی گفت‌وگوی ادیانی بین اسلام و مسیحیت داشته‌ایم که به صورت ۳۴ ماهنامه در آمده بود و سال‌ها بعد با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس رونمایی شد و آن زمان به این محل «صفاخانه» می‌گفتند که این به لحاظ جذب توریست مذهبی و به منظور نشان دادن فضای زیستی بین ادیان در اصفهان اهمیت فراوانی دارد.

ارزانی از مسئولان خواست تا در احیای این مکان تلاش کنند و افزود: تصور غرب این است که دین نمی‌تواند به تمامی نیازهای بشریت پاسخ بدهد اما جمهوری اسلامی ۳۵ سال پیش ثابت کرد این ادعا نادرست است و حضور ادیان با رویکرد فرهنگی به دنبال این است که روحی سیال در کالبد جامعه بدمد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین از برگزاری مجمع مبلغان محرم الحرام سال جاری در روز ۱ آبان ماه خبر داد و افزود: در این مجمع که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود، از جزییات برنامه اعزام مبلغان این مرکز گزارشی اعلام خواهد شد.

وی همچنین از چهارمین تجلیل از مبلغان محرم‌الحرام در اول آبان‌ماه در موسسه اهل‌بیت(ع) خبر داد و گفت: اصفهان در حدود یک‌هزار و ۱۰۰ مبلغ در ماه محرم‌الحرام دارد که امسال به طور ویژه از هفت مبلغ عمومی شاخص تجلیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: این مبلغان آموزش دیده برای اعزام به ۲۰ استان کشور هستند که ۵۰۰ نفر از این مبلغ‌ها خانم هستند و ۱۲۰ نفر از آن‌ها به زبان‌های تخصصی تسلط دارند.

حجت الاسلام ارزانی همچنین از تبدیل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان خبر داد و تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده است و در سال ۱۳۸۲ نیز معاونت پژوهشی این مرکز آغاز به کار کرده است. همچنین در ماه رمضان گذشته نیز این مرکز به پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز