خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

مرکز ملی عملیات امنیت سایبری راه اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۵۴

از جمله حملات سایبری زیرساخت‌های حیاتی یک کشور است باید بدانیم حوزه سایبری در بخش‌های مختلف دارای چه ویژگی‌هایی بوده و اسیب پذیری آن را شناسایی کنیم، همچنین نقاط ضعف و تهدیدات دشمن را شناسایی کنیم.

سرهنگ حسینی، گفت: مرکز ملی عملیات امنیت سایبری برای رصد تهدیدات امنیتی و به حداقل رساندن آسیب‌ها در فضای سایبر راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در هشتمین همایش ملی، دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی درباره امنیت در فضای سایبر گفت: مهندسی امنیت و اعتماد در فضای سایبر یکی از موضوعات مهم در دنیای کنونی بوده که باید به آن توجه شود و با رویکرد پدافند غیرعامل بررسی می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، ارتقاء و پایداری و تداوم خدمات ضروری گفته می‌شود که این مقوله در سایر حوزه‌ها از جمله فضای سایر و مدیریت بحران مدنظر است؛ بطوری که تمامی کشور‌ها در دنیا روی این مفهوم کار کرده و به نتیجه خوبی رسیده‌اند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: بحثپدافند غیرعامل پنج سالی بوده که به آن توجه می‌شود و با وجود اینکه به این موضوع دیر وارد شده حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از مباحثمهم در پدافند غیرعامل حفاظت از زیرساخت‌های جهانی مثل ماموریت‌های حکومتی، انرژی و حمل و نقل بوده و امروزه فضای سایبر به عنوان زیرساخت، زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: فضای سایبر امروزه بخش‌های عمده‌ای از حوزه زندگی ما را پوشش می‌دهد به همین دلیل باید هوشمندانه برخورد کنیم تا بتوانیم در برابر تهیدات این حوزه آسیب پذیری خود را به حداقل برسانیم.

سرهنگ حسینی با اشاره به آنکه امروزه کشورهای قدرتمند در فضای سایبر سرمایه گذاری عظیمی انجام می‌دهند تصریح کرد: در دنیای کنونی جنگ ناهم طراز صورت می‌گیرد دشمن دیگر منتظر صف آرایی نیست زیرا جنگ‌های نظامی هزینه‌های فوق العاده بالایی دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: از جمله حملات سایبری زیرساخت‌های حیاتی یک کشور است باید بدانیم حوزه سایبری در بخش‌های مختلف دارای چه ویژگی‌هایی بوده و اسیب پذیری آن را شناسایی کنیم، همچنین نقاط ضعف و تهدیدات دشمن را شناسایی کنیم.

وی افزود: برای مقابله با آسیب در فضای سایبری باید اقدامات پدافند غیر عامل خودمان را در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت حیاتی لحاظ کنیم.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: امروزه سایبر به عنوان پنجمین عرصه از نبرد به شدت مورد توجه کشورهای مختلف است تا با کمترین هزینه سنگین‌ترین صدمه را به کشور مقابل وارد کند.

رئیس پلیس راهور تهرن بزرگ تاسیس مرکز ملی عملیات امنیت سایبری را پیشنهاد داد و تصریح کرد: در این مرکز ملی سازمان‌های مختلف از جمله پدافند غیرعامل نقش محوری و وزارت ارتباطات نقش کلیدی خواهد داشت و حضور دستگاه‌ها و مراکز علمی برای رصد مستمر این حوزه در بخش‌های مختلف از جمله حوزه اقتصاد و تجارت الکترونیک از ماموریت این مرکز خواهد بود.

وی ادامه داد: رصد تهدیدات امنیتی بیشترین هدف و رویکرد این مرکز ملی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز